Stocznie, Statki

Projekt specustawy, która przywróciłaby zamkniętą stocznię szczecińską dawnym akcjonariuszom zapowiedzieli na konferencji prasowej kandydaci Prawa i Sprawiedliwości. Według nich takie przepisy pozwolą na odbudowę przemysłu okrętowego w Szczecinie.

Politycy PiS nie przedstawili szczegółów pomysłu, np. nie podali jakie rozwiązania prawne będzie zawierać ustawa.

Jak jednak zapewniał kandydat PiS do Sejmu i wiceprezes byłego Holdingu Stoczniowego Andrzej Strzeboński, nad projektem pracują eksperci.

- Odbudowa stoczni szczecińskiej jest w programie PiS-u. Mamy kadrę inżynierską przygotowana do tego, żeby ten program zrealizować. Oczywiście będą potrzebne uregulowania prawne, odwracające sytuację, która nastąpiła w 2002 roku. Ale jest to możliwe i konieczne - mówił Strzeboński.

Kandydat uspokajał też firmy obecnie działające na terenie stoczni, zapewniał że wpisują się one w plany odbudowy zakładu.

W Szczecińskim Parku Przemysłowym, czyli spółce, która zarządza terenami po byłej stoczni, działa około 50 firm zatrudniających prawie dwa tys. ludzi.

Byli akcjonariusze Holdingu Stoczniowego to sześć tys. dawnych pracowników Stoczni Szczecińskiej. 

 

-5 kolejne pisowskie brednie
Firmy działające na terenie stoczni mają się oczywiście czego obawiać, bo - jeśli PiS zrealizuje swoją koncepcję - wylecą z tych terenów razem ze swoimi pracownikami. Nie dajcie się uspokajać p. Strzebońskiemu!
07 październik 2015 : 10:41 DarekN | Zgłoś
0 Statki
Mam pytanie do znawców okrętownictwa: Jakie statki były by budowane w Szczecinie po reaktywacji Stoczni ?
07 październik 2015 : 13:46 1019 | Zgłoś
+6 Parę "drobiazgów"
Po reaktywacji/ponownym zakupie urządzeń koniecznych do budowy statków to wszystko co było dawniej. Sam zakład przedstawia obraz sporego niedoboru parku maszyn i urządzeń. Na koniec kadra, podobna do tej dawnej i nie ma problemu... Tutaj wielkiej filozofii nie ma.
07 październik 2015 : 17:45 Al | Zgłoś
+2 Koniec z dziadostwem !
Obecne firmy ta takie klasyczne śląskie biedaszyby powstające na terenie upadłej kopalni lub dymarki powstające na terenach upadłej huty. Na lewo na czarni bez BHP itp. Nikt poważny nie zawrze żadnego poważnego kontraktu z firmami robotników, prostaków lub złodzieji (oprócz oczywiście skorumpowanych PZPR-owców z Kolbergu oraz termosa na hołdu. Ale to jest ewenement !). Niby inicjatywa prywatna ale nie o to chyba chodzi jeżeli komuś zależy to żeby była co najmniej Bogdanka albo nawet Krup ! Oczywiście na miarę chociaż zachpomskich możliwości i żeby to nie było ostatnie słowo :-). Życzę powodzenia ! :-)
08 październik 2015 : 04:51 FIWW | Zgłoś
0 Jakie perspektywy?
Myślę ze warto spojrzeć na to co dzieje sie w światowym okrętownictwie i żegludze.
W Chinach juz ponad 50% stoczni (z instniejących prawie 2000) zbankrutowalo a to tylko poczatek fali. W Korei największe (i najnowocześniejsze) stocznie już kolejny rok mnożą straty i mają miliardowe zadłużenia. Banki rządowe pompują w nie pieniądze czekając na lepsze czasy. Japońskie stocznie żyją na państwowych subsydiach. Ilość statków w eksploatacji znacznie przekracza zapotrzebowanie i prognozy nie przewidują poprawy conajmniej do 2020. Offshore również w głębokim kryzysie z powodu teniej ropy i kryzysu swiatowej gospodarki. Czy reaktywowana szczecińska stocznia ma szanse przeżyć???
17 październik 2015 : 09:02 Jan z Gdyni | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter