Wczoraj, 8 września do gdańskiego, głębokowodnego terminalu DCT wpłynął kolejny kontenerowiec. Jest nim mierzący 369 metrów długości i 51 metrów szerokości APL Changi.
Należący do amerykańskiego armatora APL - APL Changi jest piątym kontenerowcem w ramach Loop 7 - regularnego, odbywającego się już prawie od miesiąca, serwisu Aliansu G6 do portów europejskich: Rotterdamu, Hamburga, Gdańska, Göteborga, Antwerpii oraz Southampton.
Alians G6 został utworzony przez sześciu armatorów kontenerowych: Orient Overseas Container Line (OOCL), Hapag-Lloyd, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hyundai Merchant Marine (HMM) oraz NYK Line - Nippon Yusen Kaisha. Kontenerowiec tego ostatniego armatora zawinął 1 września i był nim Nyk Hyperion.
Pierwsze zawinięcie zainaugurował statek kontenerowy o pojemności ponad 13 tys. TEU - Hong Kong Express. W Gdańsku mieliśmy okazję zobaczyć go 11 sierpnia.
Czytaj też: Hong Kong Express w DCT Gdańsk. To pierwsze zawinięcie statku w ramach Aliansu G6
____
DCT jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal DCT, zlokalizowany w samym sercu Morza Bałtyckiego - w Porcie Gdańskim, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.
Terminal obsługuje polski import, eksport, tranzyt oraz tranzyt morski. Dzięki dobremu dostępowi ze strony morza zapewnionemu przez kanał podejściowy o głębokości 17 m oraz do 16,5 m wzdłuż nabrzeża, braku zalodzenia oraz doskonałym możliwościom operacyjnym, DCT jest naturalnym hubem dla obrotu ładunków skonteneryzowanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę realizowanym przez polski rząd i miasto Gdańsk, terminal DCT jest bardzo dobrze połączony z miejscami zlokalizowanymi w głębi lądu oraz jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.
AL, rel (DCT Gdańsk)