Stocznia Meyer Turku (Finlandia) rozpoczęła budowę szybkiego promu napędzanego LNG dla estońskiego operatora promowego Tallink Grupp.
We wtorek, 4 sierpnia rozpoczęło się pierwsze cięcie blach na budowę 212 metrowego promu napędzanego LNG o tonażu 49 tys.
Koszt realizacji projektu wyniesie prawdopodobnie około 230 mln euro. W czerwcu Tallink podpisał umową kredytową na 184 mln euro z Nordea Bank w Finlandii na częściowe sfinansowanie budowy ekologicznego promu. Zakończenie, jak i dostawa do operatora odbędzie się w pierwszym kwartale 2017 roku.
- Dzięki nowej inwestycji pójdziemy krok naprzód, jeśli chodzi o rozwój technologiczny promów - powiedział Jan Meyer, prezes stoczni Meyer Turku.
Innowacyjna forma kadłuba i inne rozwiązania przyniosą znaczącą poprawę w zakresie efektywności energetycznej. Ponadto zastosowanie LNG jako paliwa pozwoli spełnić wymagania ekologiczne obszarów ECA (Morza Bałtyckiego, Morza Północnego, Karaibów i Ameryki Północnej).
Ponadto, jak dodał Jan Meyer, nowe zamówienie zwiększy wielkość produkcji stoczni w 2016 roku aż o 30% w porównaniu do roku 2015.
Nowy prom będzie pływać na trasie Tallin-Helsinki z maksymalną prędkością 27 węzłów. Na jego pokład wejdzie 2,8 tys. pasażerów.
AL