Pierwszy z serii mega kontenerowców, budowanych dla francuskiego armatora CMA CGM będzie zasilany silnikiem Wartsila. Statek zostanie zbudowany w Hanjin Heavy Industries & Construction (HHIC) na Filipinach.
Kontenerowiec o ładowności ponad 20 tys. TEU, będzie jednocześnie największym należącym do floty armatora. Zostanie on wyposażony w silnik z typoszeregu X92 oferującego zakres mocy od 24,420 do 73,560 kW. Został on zaprojektowany z myślą o zmniejszeniu kosztów eksploatacji i zminimalizowaniu emisji spalin.
Kontenerowiec będzie miał długość 400 metrów i szerokość 59 metrów. Jego budowa zakończy się prawdopodobnie w czwartym kwartale 2017 roku. Silnik zostanie dostarczony przez Wartsila przy współpracy firmy Gas & Diesel Winterthur (WinGD).
To nie jedyne zamówienie, o którym ostatnio oficjalnie poinformowała Warstila. Kolejnym z nich jest dostawa silników do pogłębiarki, która zostanie zbudowana w chińskiej stoczni Shanghai Zhenhua Heavy Industries. Kontrakt podpisano już w czerwcu br. ze zleceniodawcą China Communication Construction Company (CCCC). Zakres dostawy obejmuje trzy 16-cylindrowe silniki oraz system, który monitoruje jego pracę - Condition Based Maintenance (CBM).
Pogłębiarka będzie jedną z największych i najbardziej nowoczesnych pogłębiarek ssących z głowicą frezującą. 140-metrowy statek będzie miał zdolność pogłębiania do 35 metrów przy mocy 7,5 tys. kW.
Zamówienie ma zostać zrealizowane w październiku 2017 roku.
AL