Holenderski armator Anthony Veder podpisał umowę z fińskim importerem gazu - Gasum na budowę nowego gazowca LNG, który powstanie w zakładzie Neptun Werft w Rostocku. Statek zostanie przekazany armatorowi w ostatnim kwartale 2017 roku.
Gazowiec będzie dostarczać LNG do dwóch terminali w Finlandii: w Tahkoluoto w Pori i Röyttä w Tornio. Terminale są aktualnie w budowie, ale finalizacja ma nastąpić w 2016 roku, jeśli chodzi o terminal w Tahkoluoto, natomiast terminal Röyttä powinien rozpocząć swoje działania w 2018 roku.
Ponieważ terminal Röyttä znajduje się w najbardziej wysuniętym na północ ramieniu Bałtyku, statek będzie miał najwyższą notację klasy lodowej - 1A. Umożliwi to bezpieczny i niezawodny transport i handel w ekstremalnych warunkach pogodowych zimą, które występują w tym regionie regularnie.
Warto dodać, że statki dla tego armatora, o napędzie na skroplony gaz, były budowane również w Remontowej Shipbuilding SA (wtedy jeszcze Stocznia Północna SA). Był nim gazowiec Coral Methane, który do eksploatacji przekazano 23 kwietnia 2009 roku. Gazowiec o napędzie spalinowo-elektrycznym, którego operatorem jest norweski dystrybutor LNG - Gasnor, zwodowano 7 maja 2008.
Zobacz galerię zdjęć: Coral Methane
AL