Stocznie, Statki

Przy nabrzeżu Bułgarskim w szczecińskim porcie stoją – jeden za drugim – masowce Polskiej Żeglugi Morskiej: Ina i Solina

Obie jednostki zostały zbudowane w 2012 roku. Ina ma nośność 16,6 tys. ton, a Solina – ok. 30 tys. ton. Na masowcach trwają prace remontowe, które prowadzi spółka Master.

– Na obu statkach prowadzone są podobne prace – informuje Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy PŻM. – Przede wszystkim modernizowane są systemy paliwowe, w związku z wejściem w życie od stycznia br. dyrektywy siarkowej. Modernizacja polega na tym, że kładzione są równoległe rurociągi, tak by paliwa ciężkie i niskosiarkowe nie korzystały z tych samych systemów i przez to nie mieszały się. Montowane są również urządzenia do automatycznego przełączania z paliwa ciężkiego na niskosiarkowe w tzw. strefach SECA (dotychczas trzeba to było robić ręcznie), a także chłodnice do paliwa, które będą używane głównie w północnoamerykańskiej strefie SECA na szerokościach tropikalnych.

Na statkach instalowane są ponadto urządzenia do odbioru Internetu przez satelitę.

Koniec remontu Iny zaplanowano na 6 maja. Solina postoi nieco dłużej, prawdopodobnie do połowy maja.

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0777 4.1601
EUR 4.2961 4.3829
CHF 4.6158 4.709
GBP 5.1533 5.2575

Newsletter