W doku nr 1 w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie odbył się remont dwóch holowników. Holownik Argus, należący do Fairplay Towage oraz Euros pracujący dla Zakładu Usług Żeglugowych przeszły remont dokowy dla odnowienia klasy Polskiego Rejestru Statków.
Jednoczesny remont dwóch jednostek w jednym doku był możliwy z uwagi na podobny zakres prac oraz zgranie terminu dokowania przy współpracy ze stałymi klientami stoczni. Podwójne dokowanie to rozwiązanie korzystne zarówno dla stoczni, jak i dla zlecających remont. Dzięki takiej operacji skraca się czas oczekiwania na wykonanie remontu i jednocześnie można zoptymalizować wykorzystanie czasu i potencjału technicznego doku.
Argus został wybudowany w 1977 r. w Gdyni. Dzięki swoim właściwościom, jednostka może być wykorzystywana nie tylko do holowania statków, lecz także do kruszenia lodu. Euros to holownik z napędem azymutalnym. W barwach Zakładu Usług Żeglugowych pracuje od 2006 r. Został zbudowany w Holandii w 1970 r., a w 1995 został całkowicie przebudowany. Holownik charakteryzuje się doskonałymi właściwościami manewrowymi i jest wykorzystywany do obsługi największych statków zawijających do portów w Szczecinie i Policach.
MS TFI
W GSR takie dokowania to standardowa procedura optymalnego wykorzystania doków. Dokuje się dwie jednostki i to sporo większe od holowników a nawet o zupełnie różnej konstrukcji i przeznaczeniu.
Ale jeżeli u kogoś się nic nie dzieje to takie coś może być wydarzeniem historycznym.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.