Maersk Line podpisał kontrakt na nowe statki z chińską stocznią COSCO Shipyard Group Co., Ltd. Zlecenie obejmuje pojemnikowców o nośności 3600 TEU każdy z klasą lodową umożliwiającą żeglugę na akwenach o określonym stopniu zalodzenia.
Statki o długości 200 metrów i szerokości 35,2 metrów zostały zamówione dla spółki Seago Line i będą przeznaczone na krótkie trasy po Europie i w regionie Morza Śródziemnego. Ponadto napęd nowych statków (zasilany paliwen żeglugowym MGO) będzie zgodny z nowymi przepisami dyrektywy siarkowej, która weszła w życie 1 stycznia tego roku. Cena całego zamówienia nie została ujawniona.
Statki te będą de facto dużymi pojemnikowcami dowozowymi (feeder'ami). Zatrudniane będą również w rejonie Bałtyku.
Zaledwie kilkanaście lat temu, kontenerowce o ładowności rzędu 3-4 tysięcy TEU używane były wyłącznie jako jednostki oceaniczne - zatrudniane na długich trasach, natomiast nowo-budowane feeder'y nie przekraczały ok. 1000 TEU ładowności.
Jak zapewnia dyrektor ds. operacyjnych Maersk Line, Søren Toft - zamówienie zostanie zrelizowane do końca 2017 roku.
AL, PBS