Stocznie, Statki

Estoński armator Tallink oraz fińska stocznia Meyer Turku Oy podpisali list intencyjny dotyczący budowy promu napędzanego LNG.  Jednostka jest przewidziana do obsługi połączenia Helsinki – Tallin (ok. 80 km, czas rejsu ok. 2-3 h).

Nowy prom armatora Tallink będzie miał 212 m długości, tonaż pojemnościowy 49 000, oraz będzie mógł pomieścić na swoim pokładzie 2800 pasażerów. Jak zapewnia armator, będzie to bardzo przyjazny środowisku naturalnemu statek nie tylko dzięki zastosowaniu LNG jako paliwa, ale także poprzez optymalizację energetyczną.  Koszt budowy promu szacowany jest na ok. 230 mln Euro, jednostka zostanie zbudowana w stoczni w Turku i przekazana do eksploatacji na początku 2017 roku.

Nowy kontrakt, o ile zostanie finalnie podpisany, zapewni tej do niedawna znajdującej się w bardzo ciężkiej sytuacji stoczni* zatrudnienie dla 2000 osób przez rok.

* Stocznia w Turku została przejęta kilka miesięcy temu przez niemieckiego potentata w budowie wycieczkowców i promów Meyer Werft, a mniejszościowym udziałowcem w stoczni jest Rząd Finlandii. Przejęcie to uratowało stocznię od upadku zwłaszcza, że jej ówczesny właściciel, południowokoreański koncern STX mający własne problemy finansowe, nie był zbytnio zainteresowany ratowaniem zakładu.

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0217 4.1029
EUR 4.1703 4.2545
CHF 4.4198 4.509
GBP 4.985 5.0858

Newsletter