Stocznie, Statki

Pod koniec lutego armator Maersk Drilling odebrał ze stoczni Samsung w Południowej Korei pierwszy z czterech zamówionych w ramach kontraktu o wartości 2,6 mld USD statków wiertniczych przystosowanych do wierceń na dużych głębokościach( UDD: ultra deepwater drillship).

Maersk Viking jest to pierwsza tego typu jednostka we flocie Maersk Drilling, może ona wykonywać wiercenia do głębokości 12 000 m.

Kolejne dwie jednostki w ramach tego kontraktu: Maersk Valiant oraz Maersk Venturer są w fazie wyposażania, natomiast czwarta zostanie zbudowana pod koniec br.

Cztery budowane przez stocznię Samsung statki wiertnicze to część szerszego programu inwestycyjnego armatora, która pozwoli mu na zwiększenie posiadanej floty jednostek wykonujących wiercenia (platformy i statki) z 18 do 24 tego w 2016 roku.

Ze stoczni Maersk Viking płynie do Zatoki Meksykańskiej, gdzie będą prowadzone wiercenia w ramach kontraktu z ExxonMobil.

Specyfikacja

Fot. Maersk Drilling
 

0 Głębokość wiercenia
Chyba przesadziliscie z tą głębokością wiercenia. 12000 ale ft
20 marzec 2014 : 12:21 Guest | Zgłoś
0 KM
No nie bardzo;)

12km jak najbardziej.
06 lipiec 2014 : 04:06 DD | Zgłoś
0 12 ft
[link usunięty]
24 wrzesień 2014 : 12:52 tomek77 | Zgłoś
0 12 km to głebokość otworu!
Tylko, że te 12 km to głębokość otworu a nie wody na której będzie dokonywał wierceń! Statek może wiercić na wodach o głębokości 3 600 m! To imponująca wartość, ale jednak nie 12 km. Zresztą o klasyfikacji statku jako UDD decyduje właśnie głębokość wody na jakiej może dokonywać wierceń, a nie sama głębokość otworu, gdzie 12 km nie jest niczym nadzwyczajnym! Tym samym PM znów pokazał, że niby się znają, ale sami nie wie na czym piszą...
25 wrzesień 2014 : 04:57 Gryf | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9446 4.0242
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.5628 4.655
GBP 5.127 5.2306

Newsletter