Pod koniec lutego armator Maersk Drilling odebrał ze stoczni Samsung w Południowej Korei pierwszy z czterech zamówionych w ramach kontraktu o wartości 2,6 mld USD statków wiertniczych przystosowanych do wierceń na dużych głębokościach( UDD: ultra deepwater drillship).
Maersk Viking jest to pierwsza tego typu jednostka we flocie Maersk Drilling, może ona wykonywać wiercenia do głębokości 12 000 m.
Kolejne dwie jednostki w ramach tego kontraktu: Maersk Valiant oraz Maersk Venturer są w fazie wyposażania, natomiast czwarta zostanie zbudowana pod koniec br.
Cztery budowane przez stocznię Samsung statki wiertnicze to część szerszego programu inwestycyjnego armatora, która pozwoli mu na zwiększenie posiadanej floty jednostek wykonujących wiercenia (platformy i statki) z 18 do 24 tego w 2016 roku.
Ze stoczni Maersk Viking płynie do Zatoki Meksykańskiej, gdzie będą prowadzone wiercenia w ramach kontraktu z ExxonMobil.
Fot. Maersk Drilling
12km jak najbardziej.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.