Amerykański armator Crowley podpisał kontrakt ze stocznią VT Halter Marine Inc z Pensacola w stanie Missisipi, USA na budowę pierwszych na świecie statków typu con-ro z napędem LNG.
Statki o nazwach El Coquí i Taíno będą zbudowane i przekazane do eksploatacji kolejno w drugim i czwartym kwartale 2017 roku. Oprócz car decku mogącego pomieścić do 400 samochodów, na pokładzie statku będzie mogło być przewożonych do 2400 TEU, od standardowych 20 stopowych kontenerów aż po wersje 53 stopowe, w tym także będą mogły być przewożone kontenery chłodzone. Projekt statków został przygotowany przez Warstila Ship Design we współpracy z biurem projektowym Jensen Maritime, które należy do armatora.
Zamówione statki będą obsługiwały połączenia pomiędzy Stanami Zjednoczonymi, a Puerto Rico. Z pewnością decyzja armatora o inwestycji w napęd LNG związana jest z faktem, że wody przybrzeżne USA objęte są strefą ECA (Emission Control Area).
Długość: 219,5 m
Szerokość: 32,3 m
Zanurzenie: 10 m
Car deck: 400 samochodów
Weather deck: 2400 TEU
Prędkość maks.: 22 węzły
Klasyfikator: DNV
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.