Przykładowe, typowe stany (kombinacje) załadowania:
- papier: 2850 t papieru w dolnej ładowni + 3900 t papieru na pokładzie głównym + 400 t bunkru (paliwa);
- papier i kontenery: 2850 t papieru w dolnej ładowni + 2900 t papieru na pokładzie głównym + 980 t w kontenerach na pokładzie górnym (ok. 70 TEU po 14 t) + 400 t bunkru;
- papier, naczepy i kontenery: 2850 t papieru w dolnej ładowni + 1000 t w naczepach (łącznie z masą samych naczep) na pokładzie głównym (40 szt. po 25 t, po 13,6 m długości) + 1960 t kontenerów na pokładzie górnym (ok. 140 szt. po 14 t) + 400 t bunkru.
Pojemności zbiorników:
- na paliwo ciężkie (IF-380) 840 m3 / 814 t (zbiorniki wyposażone są w wężownice termiczne), na paliwo lekkie (MGO) 153 m3 / 133 t, balast wodny 3963 m3.
Rampy zewnętrzne:
- obie przy furtach rufowych, osiowe: 14,00 ´12,30 m oraz 14,00 ´4,10 m
Rampy wewnętrzne:
= stałe: pokład główny - dno wewnętrzne, nachylenie < 8°; pokład główny - pokład górny, nachylenie < 8°
Wyposażenie pokładowe: .
- system przeciwprzechyłowy - Meyer / Framo, 2 ´1.000 m3/h;
- stabilizatory płetwowe - Blohm & Voss;
- system osuszania powietrza w ładowniach - Munters
- kotwice - 3 szt. (w tym jedna - zapasowa) po 4590 kg każda
- długość łańcucha kotwicznego - 550 m
Napęd główny:
- statek jednośrubowy; wysokoprężny silnik napędu głównego napędza pojedynczą śrubę napędową o zmiennym skoku (nastawną), obracającą się z prędkością 145 obr. na min., poprzez przekładnię redukcyjną i sprzęgła elastyczne
- silnik napędu głównego: Wärtsilä 12V46C - wysokoprężny, czterosuwowy, nienawrotny, w układzie „V”, 12-cylindrowy (460 ´ 580 mm)
- moc silnika napędu głównego 12 600 kW (17 131 KM) przy 500 obr./min.
Elektrownia okrętowa:
- silniki pomocnicze (zespoły prądotwórcze): 1 ´1 400 kW (220/400V 50 Hz) oraz 2 ´480 kW (220/400V 50 Hz)
(według innego źródła: 1 prądnica zawieszona (wałowa) 1750 kVA i dwa główne zespoły prądotwórcze po 600 kVA)
- agregat awaryjny: 400 kVA
Prędkość i zużycie paliwa: .
- prędkość eksploatacyjna: ok. 20 węzłów (20,3 w. wg IHS Fairplay Sea-Web);
- zużycie paliwa przy prędkości 20 w.: ok. 48 t (IF-380) na dobę (wg innych źródeł - zapewne przy obniżonej, ekonomicznej prędkości - zużycie paliwa (łącznie) 38 t na dobę);
- zużycie paliwa w porcie: ok. 2 t (MGO) na dobę.
Dodatkowe urządzenia sterowe:
- ster strumieniowy dziobowy - KaMeWa, 800 kW (1088 KM);
- ster strumieniowy rufowy - KaMeWa, 495 kW (673 KM).
Klasyfikacja: Germanischer Lloyd.
Notacja klasy: + 100 A5 E4 WITH FRBD 1, 443 M SOLAS-II-2, REG. 19" C2P51 RO-RO SHIP, EQUIPPED FOR CARRIAGE OF CONTAINERS, MC E4 Aut., Finnish / Swedish ice class 1A Super.
Opracował:Piotr B. Starańczak
Zdjęcia: Piotr B. Stareńczak
- «« Poprzedni artykuł
- Następny artykuł