Prawo, polityka

Realizujemy ideę, że silne Pomorze Zachodnie to polska racja stanu - powiedział w sobotę prezes PiS Jarosław Kaczyński. Ocenił, że w latach 2007-2015 "wszystko, co tworzyło życie Szczecina i Pomorza Zachodniego było niszczone".

Prezes PiS wygłosił oświadczenie w Stoczni Szczecińskiej. Zaznaczył, że w ostatnich 27 latach, a w szczególności w okresie, kiedy rządziła PO, "to wszystko, co tworzyło życie Szczecina i Pomorza Zachodniego było niszczone".

"Było niszczone w sposób systematyczny. Wygaszane, niekiedy niszczone wręcz fizycznie, cięte, wywożone, mówię tutaj o urządzeniach, w tym urządzeniach bardzo ważnych, dla np. produkcji stoczniowej" - powiedział Kaczyński.

"Tej stoczni w której w tej chwili jesteśmy nie było, a dzisiaj pracuje już tutaj 1,6 tys. pracowników, oni wracają, okazuje się, że Polacy chcą wracać z innych krajów, z Norwegii, z Francji, i jest szansa i to taka szansa bardzo mocna, na to żeby w stosunkowo krótkim czasie tu znów pracowało 4,5 tys. osób" - dodał prezes PiS.

Dodał, że stocznia "Gryfia" po raz pierwszy od 12 lat osiąga zyski. "A przedtem twierdzono, że nic się nie opłaca, że wszystko trzeba zlikwidować, a najlepszym razie sprzedać w jakieś niepolskie ręce. To jest szanowni państwo nieprawda, jest szansa, w Szczecinie jest ogromny potencjał, tylko musi być wola polityczna, muszą być przedsięwzięcia, także te infrastrukturalne" - powiedział prezes PiS.

Jak mówił, trzeba było m.in pogłębić kanał miedzy Świnoujściem a Portem Szczecińskim, trzeba było dokończyć i uruchomić Gazoport, a także pogłębiać Odrę, by znów stała się rzeką żeglowną.

"Trzeba krótko mówiąc, czynić to wszytko, co powinno być czynione po to żeby polska gospodarka morska i gospodarka tego regionu ruszała i ona będzie ruszać" - powiedział prezes PiS.

"Mój świętej pamięci brat Lech Kaczyński mówił: silne Pomorze Zachodnie to polska racja stanu i my to powtarzamy, my tę ideę traktujemy, jako ideę praktyczną, która jest realizowana" - dodał.

kos/ res/ tgo/

+8 stocznie pomorza zachodniego
Niestety pan prezes ma rację. Działalność tzw. funduszu inwestycyjnego zamkniętego MARS w tamtym okresie prowadziła do
celowego niszczenia polskich stoczni nie tylko tych szczecińskich ale i trójmiejskich.Dopiero zmiana rządu z PO na PIS zatrzymała ten proces. Niestety szkody jakie wyrządzili marsjanie pod przewodem ówczesnego prezesa Piotra Słupskiego
są ogromne i być może nie do naprawienia w krótkim czasie. Mam nadzieję , że uda się odbudować polskie stocznie choć koszty będą niemałe.
07 maj 2017 : 05:43 ika | Zgłoś
0 Trzeba upaść, aby się podnieść
Wierzę głęboko, że musieliśmy jako społeczeństwo doświadczyć wszystkich niecnych poczynań pseudo biznesmenów, nieuczciwych decydentów w wiodących Firmach ( PŻM, GRYFIA, i inne ), brak kontroli właścicielskiej, czy wreszcie tak po ludzku spróbować "nowego".
Upadliśmy nisko, a jeszcze wielu tkwiących w błędzie twierdzi, że odbiera się im wolność.
Kto jest wolny ?, czy Ci którzy się "nachapali", czy Ci co będą musieli zmierzyć z marną emeryturą po zakończeniu służby dla "nowego" ?
Gdzie dzisiaj są te " orły biznesu " co wygrywały przetargi na remont statku PŻM nie mając doku , ba często gęsto nie mając niczego.Po prostu byli do wyprowadzenia wpólnej kasy do pojedyńczch kieszeni .Taka to nowa ekonomia wg. Balcerowicza.Prywatyzować, prywatyzować.., tylko jak te biedne dziady po komunie mieli zdobyć środki na legalne kupienie czegokolwiek ?
08 maj 2017 : 07:04 Antoni | Zgłoś
+1 Orły i decydenci
Gdzie są te "orły" czyli Janusze biznesu ? A zainwestowały zarobione pieniądze w wybudowanie dużego osiedla pod Szczecinem i 4 piętrowy dom wczasowy wykupiony od pseudozwiązkowców. Czysty zysk zero problemów zebrać tylko czynsz od ludzi :-). Po co inwestować w infrastrukturę budując nabrzeża, dźwigi, budując dok, głębie pod nim, zatrudniać ludzi do obsługi tego, przeglądy, atesty i wiele, wiele innych problemów, nie mówiąc o wydziałach produkcyjnych. Jakie to koszty przecież ! Można stracić konkurencyjność ! TACY TO "JANUSZE BIZNESU STOCZNIOWEGO" !!! Kaska od armatora i wyspy inwestowana w bezpieczny wynajem nieruchomości !!! :-)))).
11 maj 2017 : 22:00 Płatnik | Zgłoś
+1 c.d.
A WSZYSTKO TO MOŻNA BYŁO MIEĆ ZA POMIJALNE KOSZTY WZGLĘDEM ZYSKU Z REMONTU I PRZEBUDOWY DZIĘKI UKŁADOM Z SABOTAŻYSTAMI Z DRUGIEGO PIĘTRA OD KITOWŁOSEGO i HIPOKRYTA ORAZ BANDOM UDAJĄCYM ZWIĄZKI ZAWODOWE ! A FIRMA OD 25 LAT ROK W ROK ZAWSZE GRUBO POD KRECHĄ !!! Kitowłosy ciągle jest lumpendyrektorem, A MY DO TEGO WIECZNIE DOPŁACAMY !!! JAK MA TO TAK FUNKCJONOWAĆ NASTĘPNE 25 LAT, TO LEPIEJ ŻEBY TEGO NIE BYŁO WCALE !!!
P.S. W głowie też mi się nie mieści jak Janusz biznesu może wręcz serwisować tak dużego państwowego armatora. Wytłumaczeniem jest chyba tylko to, że żyje w Polsce !!!! :-)
11 maj 2017 : 22:00 Płatnik | Zgłoś
+4 Mr.
Wstrzymanie budowy drogi S6 jest na pewno elementem budowy silnego pomorza zachodniego.
08 maj 2017 : 07:07 RobEarth | Zgłoś
+1 Kasa na drogę S6
Droga S6 byłaby, gdyby Zarząd Misiewiczów z platformy nie narobił na przykład 1,5 miliarda długów u pewnego znanego armatora państwowego, zamawiając zbędnie statki w Chinach, biorąc na to kredyty w zachodnich bankach, czyli wypompowując kasę z Polski, wiedząc dobrze, że jest kryzys , że te statki nie będą miały co przewozić i że wszyscy armatorzy sprzedają i pozbywają się statków zmniejszając koszty. Zamiast płacić podatki na drogę, musimy teraz zapłacić za ich długi !!!. Ale co zarobili u różnych orłów na przebudowach NOWYCH statków, odebranych ze świeżo stoczni to ich :-) :-) :-). Budować, żeby nowe przebudowywać, a potem nowe, przebudowane, wyremontować itp. :-). I jeszcze naczelny platfus ze Szczecina ma czelność płakać w TV i mediach co to jest, że statki mają zakaz przychodzenia do krzaków :-).
10 maj 2017 : 16:08 Płatnik | Zgłoś
+1 c.d.
Rozumiem go w pewnym sensie, bo to podobno jego sponsor. A najśmieszniejsze i najtragiczniejsze jest to, że dalej zatrudnieni sabotażyści na wyspie też są źli, że statki przychodzą do nich, a nie do krzaka. :-) :-) :-). Oni nie chcą pracy, oni chcą tylko lekkich pieniędzy. :-) :-):-) Znowu kolejna żenada. My na te bandy wszyscy płacimy.
10 maj 2017 : 16:08 Płatnik | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter