Porty, logistyka

Zarząd Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej wydał kolejne dwie decyzje o wsparciu w ramach Polskiej Strefy Inwestycji. Trafiły one do Cedrob S.A. – największego polskiego producenta drobiu – oraz do jej spółki zależnej, Cedrob Porty Sp. z o.o., która realizuje kluczowy projekt logistyczny w Porcie Gdańsk.

Spółka Cedrob Porty Sp. z o.o. zrealizuje projekt budowy automatycznej mroźni wysokiego składowania w Porcie Gdańsk.

Obiekt ten, o wartości 200 mln zł, będzie nowoczesnym centrum magazynowo-logistycznym, wspierającym eksport polskich wyrobów mięsnych i innych artykułów spożywczych. Zastosowane najnowocześniejsze technologie zapewnią maksymalną efektywność obsługi logistycznej i magazynowej produktów mrożonych przy zachowaniu energooszczędności i bezpieczeństwa pracy.

Spółka Cedrob S.A. zbuduje z kolei nowoczesny kompleks produkcyjny w Puszczy Miejskiej (gmina Rypin).

To projekty, które wzmacniają polską gospodarkę, tworzą nowe miejsca pracy i wykorzystują nowoczesne technologie, wspierając innowacyjność i konkurencyjność rynku – podkreśla Błażej Konkol, wiceprezes Zarządu Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna wydała do tej pory 450 decyzji o wsparciu w ramach Polskiej Strefy Inwestycji. Łączna wartość deklarowanych projektów przekroczyła 15 mld zł, a ich realizacja przyczyni się do utworzenia ponad 3 000 nowych miejsc pracy.

W ramach wsparcia PSSE przedsiębiorcy mogą uzyskać zwolnienie z podatku dochodowego na nowe inwestycje, a procedura aplikacyjna jest prosta i dostosowana do potrzeb firm – zarówno dużych, jak i sektora MŚP. Strefa zapewnia także kompleksowe wsparcie na każdym etapie realizacji projektu inwestycyjnego.

LEW/Z mediów

1 1 1 1
+1 Czas na radykalną redukcję przewozu towarów czyli deglobalizację
Najlepszym sposobem na radykalną obniżkę emisji, na skalę dzisiejszych wyzwań, jest zmiana globalnego systemu gospodarczego opartego na globalnej gospodarce nastawionej na stały wzrost, nieuzasadnioną kreowaną konsumpcję i przewożenie wszystkiego wszędzie. Potrzebna jest relokalizacja i redukcja potrzeb i konsumpcji - powrót do rzeczy najistotniejszych, relacji międzyludzkich i współpracy, zamiast przerabiania biomasy i zasobów nieodnawialnych na chorobotwórcze emisje i odpady, ze skutkami katastrofy klimatycznej i wymierania gatunków. Aby zmniejszyć ślad klimatyczny transportu morskiego, trzeba radykalnie zmniejszyć zapotrzebowanie na przewóz niepotrzebnych towarów. "Kompromis" w IMO to czysty greenwashing.
21 październik 2020 : 17:39 Ewa | Zgłoś
0 zwolnienia bez odpraw oraz brak ubezpieczen emerytalnych
to jest problem zalog
oraz brak czesci zapasowych bo jest kryzys dlatego kopca
pilnowanie remontow silnikow kotlow to jest sciezka a nie handel gazem ciplarnianym
22 październik 2020 : 11:14 zed | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7175 3.7927
EUR 4.2291 4.3145
CHF 4.4993 4.5901
GBP 4.9492 5.0492