W poniedziałek do gdyńskiego portu zawinął tankowiec Maritime VALOR z największą jednorazową partią oleju napędowego jaka kiedykolwiek dotarła do Gdyni. Było to aż 41 090 ton!
Pływający pod banderą singapurską Maritime VALOR przypłynął z Nowego Orleanu w USA.
Przeładunek paliw płynnych to jedna z domen gdyńskiego portu. W 2023 roku w tym segmencie przeładowano ponad 3,5 mln ton, odnotowując wzrost przeładunków o ponad 1,2 mln ton w stosunku do 2022 roku.
W sierpniu 2023 roku Zarząd Morskiego Portu Gdynia oraz spółka PERN podpisały umowę wartą blisko 400 mln zł, dzięki której zwiększy się przepustowość bazy paliw PERN w Dębogórzu, a gdyński port będzie w stanie przyjąć większość ilość paliw.
Głównym projektem ze strony Portu Gdynia jest przeprowadzenie i sfinansowanie rozbudowy stanowiska przeładunkowego paliw płynnych zgodnie z przyjętą koncepcją, ale także podjęcie dalszych (po uruchomieniu rozbudowanego stanowiska) prac analitycznych i rozwojowych zmierzających do zwiększenia jego zdolności przeładunkowych. Pozwoli to na przyjęcie tankowców o nośności powyżej 120 tys. DWT oraz możliwości magazynowania i szybkiej dystrybucji produktów w głąb kraju.