Porty, logistyka

Pięć firm złożyło swoje oferty na przebudowę i modernizację wejścia do portu morskiego w Ustce. Pracownicy Urzędu Morskiego w Gdyni otworzyli oferty złożone w procedurze przetargowej.

Co ciekawe wszystkie oferty są niższe niż kwota, którą urzędnicy założyli na tę inwestycję. Urząd łącznie na ten cel chce przeznaczyć ponad 214 mln zł. Wykonawcę poznamy po dokładnym rozpatrzeniu ofert.

Przebudowa wejścia do usteckiego portu podzielona została na dwa etapy. Pierwszy dotyczy remontu Falochronu Wschodniego i Nabrzeża Pilotowego. W ramach tego etapu ma być usunięty zewnętrzny narzut kamienny i nadbudowa falochronu. Później planowane jest obudowanie istniejącej konstrukcji stalowymi palami rurowymi i stalową ścianką szczelną, odtworzenie nadbudowy falochrony wraz z całą infrastrukturą hydrotechniczną i ponowne nasypanie narzutu kamiennego. Długość falochronu po remoncie wyniesie 336,5 metra. Podobny zakres prac będzie dotyczyć Nabrzeża Pilotowego, które po przebudowie ma mieć 120 metrów długości.

Drugi etap prac w Ustce będzie dotyczyć Falochronu Zachodniego, Ostrogi Helskiej, Nabrzeża Skarpowego, gdzie znajduje się obecnie slip i Nabrzeża Niskiego. Tutaj również planowane jest odtworzenie nadbudowy falochronu, odtworzenie nawierzchni przy slipie i remont ostrogi helskiej. Z terenu awanportu ma być również usunięta dalba dewiacyjna, która od lat już nie jest wykorzystywana.

- Termin na składanie ofert w ramach postępowania przetargowego dotyczącego remontu istniejącego wejścia do portu morskiego w Ustce minął 13 listopada. Tego dnia dokonaliśmy otwarcia ofert – okazało się ze mamy ich aż pięć, z czego bardzo się cieszymy, tym bardziej, że złożyły je doświadczone firmy - wyjaśnia Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni.

Na wykonanie zadania wykonawca będzie miał 15 miesięcy od podpisania umowy. Po zakończeniu prac, które przewidziano w 2026 roku możliwe będzie przywrócenie głębokości technicznej na wejściu do portu do 7 m.

- Zadanie podzielone jest na dwie części, każda z tych firm złożyła ofertę na obie części. Część pierwsza to remont falochronu Wschodniego i nabrzeża Pilotowego – tutaj mamy oferty od ok. 43 do 66 mln zł brutto. Druga część, to remont falochronu Zachodniego z nabrzeżem Niskim, Skarpowym wraz ze slipem oraz modernizacja ostrogi falochronu i ostrogi Helskiej – tu z kolei przedział zaoferowanych kwot za realizację to 60-80 mln złotych brutto. Teraz rozpoczną się prace komisji przetargowej, która każdą z ofert oceni i przeanalizuje pod kątem zgodności z opisem zamówienia oraz wymagań formalnych - wyjaśnia Magdalena Kierzkowska.

Hubert Bierndgarski

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0629 4.1449
EUR 4.2873 4.3739
CHF 4.5753 4.6677
GBP 5.1558 5.26

Newsletter