Porty, logistyka

Jak poinformował w swoich mediach społecznościowych terminal kontenerowy Baltic Hub, zmierzający do Gdańska statek z czterema suwnicami spodziewany jest tu w sobotę 26  bm. o godz. 18:00. Do nabrzeża T3 ma przybić w niedzielę około godz. 9:00.

Suwnice wyprodukowane przez firmę ZPMC, wypłynęły z portu Changxin 26 sierpnia br. na pokładzie ciężarowca (heavy-lift) Zhen Hua 36, okrążając Afrykę, a swoją podróż kończąc na wodach Morza Bałtyckiego. Trasa wynosi dokładnie 16 115 mil morskich (prawie 29 500 km)!

W piątek 25 bm. w godzinach wieczornych statek zbliżał się już do Cieśniny Sund.

Chodzi o cztery nowe suwnice STS, każda o wysięgu na 73 metry, unosie do 65 ton, wadze prawie 2000 ton i wysokości ponad 96 metrów (140 m z podniesionym wysięgnikiem), które staną na terminalu T3.

"To przełomowy moment w realizacji projektu budowy trzeciego nabrzeża, który przybliża nas do otwarcia nowej części terminala i zwiększenia możliwości przeładunkowych. Wpłynięcie suwnic do Gdańska to spektakularny moment, który będzie można zaobserwować z plaży graniczącej z terminalem" - napisano w komunikacie Baltic Hub.

Dopłynięcie do nabrzeża, to dopiero początek spektakularnego widowiska - rozładunku suwnic STS. Każda zostanie przetransportowana (a raczej: zsunięta) z pokładu statku na nabrzeże. Będzie to długi i skomplikowany proces, wymagający niemal chirurgicznej precyzji.

Statek z suwnicami STS powinien dotrzeć do Baltic Hub w najbliższą sobotę, 26 października, około godziny 8:00-9:00. Rozładunek ma się rozpocząć w poniedziałek 28 bm. i może potrwać nawet tydzień.

"Instalacja czterech suwnic STS jest kolejnym krokiem w kierunku częściowego uruchomienia nabrzeża T3. Pełne uruchomienie nabrzeża planowane jest na koniec września 2025 roku. Dzięki temu przepustowość terminalu Baltic Hub wzrośnie o dodatkowe 1.5 mln TEU" – informuje Baltic Hub.

Nowe suwnice będą przeładowywać kontenery na statkach cumujących przy nowym nabrzeżu terminala T3. Łącznie stanie tam siedem suwnic nabrzeżowych ZPMC, które będą pracować w trybie półautomatycznym, sterowane zdalnie z budynku biurowego.

Budowa trzeciego głębokowodnego nabrzeża rozpoczęła się w październiku 2022, a jej wykonawcą jest konsorcjum firm Budimex i DEME. Nowe nabrzeże o długości 717 m i głębokości 17,5 m oraz place składowe wyposażone będą w najnowocześniejszy sprzęt – 7 suwnic nabrzeżowych STS i 20 półautomatycznych suwnic placowych RMG. Inwestycja ta zwiększy możliwości przeładunkowe całego Baltic Hub z 3 do 4,5 mln TEU rocznie.

GL

Trasa liczyła 16 115 mil morskich wokół Afryki.
Trasa liczyła 16 115 mil morskich wokół Afryki.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9828 4.0632
EUR 4.3015 4.3885
CHF 4.5974 4.6902
GBP 5.1683 5.2727

Newsletter