Porty, logistyka

We wtorek 4 czerwca br. do gdyńskiego portu wpłynął statek M/S Lakeway Express, inaugurując nową usługę ro-ro pomiędzy Gdynią a szwedzkim miastem Södertälje. Jednostka zacumowała przy terminalu OT Port Gdynia.

Dzięki umowie handlowej pomiędzy OT Port Gdynia a szwedzkim armatorem Lakeway Link, została stworzona unikalna oferta bardziej zrównoważonego transportu towarów pomiędzy Polską a Szwecją z trzema w wypłynięciami w tygodniu w każdym kierunku.

– To bardzo ważny dzień dla Lakeway Link, ale współpraca z polskim partnerem to bardzo dobre rozwiązanie dla naszych obu firm – mówił Fredrik Hermansson, dyrektor generalny Lakeway Link. – Nasza oferta stanowi bardzo konkurencyjną alternatywę dla tradycyjnego transportu drogowego, zapewniamy opcję wysyłki o znacznie niższym wpływie na środowisko, co ma istotne znaczenie w kontekście śladu węglowego. Zapewniamy usługę pomiędzy drogą, a nabrzeżem, co w praktyce oznacza, że kierowcy zostawiają swoje naczepy na nabrzeżu, a stamtąd są one wprowadzane na pokład – podkreślał Fredrik Hermansson.

Lakeway Link jest – jak sama o sobie informuje – jedyną firmą oferującą regularny, zgodny z rozkładem transport ro-ro dla naczep i ładunków wielkogabarytowych pomiędzy Gdynią a Södertälje (w rejonie Sztokholmu). Nowe połączenie złagodzi obciążoną sieć drogową i kolejową pomiędzy kontynentem a Skandynawią.

– Terminal OT Port Gdynia już dzisiaj jest najbardziej uniwersalnym polskim terminalem morskim z potencjałem przeładunkowym prawie 5 mln ton rocznie. Współpraca z Lakeway Link to ogromna szansa dla grupy OTL na poszerzenie działalności i nowe perspektywy rozwoju. Rozwój OT Port Gdynia jest dla Grupy OT szczególnie istotny zwłaszcza w kontekście niedawno ogłoszonej strategii, w której zakładamy, że staniemy się najbardziej uniwersalnym operatorem oferujący pełny łańcuch logistyczny w oparciu o własne aktywa portowe – mówił Kamil Jedynak, prezes OT Logistics.

Aby wdrożyć tę usługę, Lakeway Link nabył statek Lakeway Express. Statek ro-ro pływa pod szwedzką banderą, a jego portem macierzystym jest szwedzkie Västerås, gdzie Lakeway Link ma swoją siedzibę.

Lakeway Express, o linii ładunkowej ro-ro wynoszącej 1625 metrów, co odpowiada ładowności około 108 naczep, jest w pełni wyposażony, aby sprostać potrzebom transportu naczep, ładunków project cargo i trailerów terminalowych MAFI.

LEW
Fot. Sławomir Lewandowski / PortalMorski.pl

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0571 4.1391
EUR 4.2894 4.376
CHF 4.5988 4.6918
GBP 5.1274 5.231

Newsletter