OOCL Gdynia, najnowszy statek armatora z Hongkongu, przyjazny dla środowiska mega-kontenerowiec o ładowności 24 188 TEU, zawinął wczoraj, 30 listopada do Gdańska. Jest obecnie przeładowywany w terminalu T2 Baltic Hub.
OOCL Gdynia jeszcze 11 października przebywał w stoczni Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co. Ltd. (DACKS), która w części należy do japońskiego koncernu Kawasaki Heavy Industries. Tam odbyła się uroczystość nadania imienia szóstemu (z dwunastu zamówionych w 2020 roku) przyjaznemu dla środowiska mega-kontenerowcowi armatora Orient Overseas Container Line Ltd..
Statek ma prawie 400m długości i 61,3m szerokości, i może pomieścić aż 24 188 TEU na swoim pokładzie, co czyni go jednym z największych kontenerowców na świecie.
Więcej na temat tego statku można przeczytać we wcześniejszej publikacji Portalu Morskiego. Link poniżej.
Orient Overseas Container Line i OOCL to nazwy handlowe dla usług transportu morskiego i przewozu kontenerów świadczonego oddzielnie przez: Orient Overseas Container Line Limited ("OOCL") i OOCL (Europe) Limited. Obie firmy są spółkami w całości należącymi do Orient Overseas (International) Limited, spółki notowanej na giełdzie papierów wartościowych w Hongkongu.
OOCL, z siedzibą w Hongkongu, jest jedną z największych na świecie zintegrowanych międzynarodowych firm zajmujących się transportem kontenerowym i logistyką, posiadającą około 130 biur w ponad 100 głównych miastach. Łącząc Azję, Europę, obie Ameryki, Afrykę i Oceanię, firma oferuje usługi transportowe dla wszystkich głównych gospodarek handlowych świata.
AL, PBS