Rząd przyjął program dotyczący budowy toru wodnego prowadzącego do mającego powstać Terminal Kontenerowego w Świnoujściu - poinformował w mediach społecznościowych wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Rada Ministrów w piątek przyjęła program wieloletni na budowę toru żeglugowego do Terminala Kontenerowego w Świnoujściu. Nowy tor wodny będzie przebiegał wyłącznie po polskich wodach, co powoduje, że nie będziemy zależni od niemieckiego sąsiada - przekazał na Twitterze wiceminister.
Wcześniej w rozmowie z PAP wiceminister ocenił, że dzięki budowie m.in. portu kontenerowego i nowego podejścia port w Świnoujściu w ciągu 6-7 lat będzie poważną konkurencją dla Hamburga.
Obecnie zespół portów Szczecin-Świnoujście nie obsługuje dużych jednostek transoceanicznych. Jest to tzw. port feederowy, mniejszy port, który współpracuje z większymi, do których docierają statki oceaniczne w bezpośrednich relacjach międzykontynentalnych. Po rozbudowie portu w Świnoujściu, a także nowego głębokowodnego podejścia ma się to zmienić i to właśnie ten port we współpracy ze Szczecinem ma być dużą bazą, do której dotrą największe morskie kontenerowce.
W ramach rozwoju tego portu do 2029 r. ma być wydane ponad 10 mld zł.
pif/ mark/
Rada Ministrów w dniu dzisiejszym przyjęła program wielotetni na budowę toru żeglugowego do Terminala Kontenerowego w #Świnoujście
— Marek Gróbarczyk (@marekgrobarczyk) May 19, 2023
Nowy tor wodny będzie przebiegał wyłącznie po polskich wodach, co powoduje, że nie będziemy zależni od niemieckiego sąsiada ✌️ pic.twitter.com/tnWaHg3u6X