Porty, logistyka

Armator Svitzer A/S, producent wyposażenia i systemów okrętowych Kongsberg Maritime i klasyfikator ABS (American Bureau of Shipping) podpisali umowę, na mocy której wspólnie opracują RECOTUG™ - pierwszy na świecie komercyjny holownik w pełni obsługiwany ze zdalnego centrum operacyjnego na lądzie.

Celem projektu RECOTUG™ jest zaprojektowanie zdalnie sterowanego holownika, który będzie w stanie wykonać pełną operację holowania kontrolowaną ze zdalnego centrum operacyjnego. Rozwiązanie i osiągnięty poziom bezpieczeństwa powinny doprowadzić do zatwierdzenia technologii przez towarzystwa klasyfikacyjne, co ostatecznie pozwoli firmie Svitzer na prowadzenie komercyjnych operacji zdalnego holowania w porcie w Kopenhadze.

Cieszymy się, że możemy współpracować ze Svitzer i ABS przy tej ważnej współpracy. Kongsberg Maritime jest liderem na rynku autonomii morskiej i jest zaangażowany w kilka projektów, które definiują zdalne i autonomiczne systemy sterowania - powiedział Egil Haugsdal, prezes Kongsberg Maritime.

To kontynuacja pierwszego projektu Svitzer/Kongsberg Maritime (dawniej Rolls-Royce Marine) ogłoszonego w 2017 r. skoncentrowanego na zdalnie sterowanej nawigacji holownika Svitzer Hermod w porcie w Kopenhadze. W wyniku realizacji projektu partnerzy bezpiecznie przeprowadzili szereg zdalnie sterowanych, niespecyficznych dla holowania manewrów na wodzie. Od strony nabrzeża w kopenhaskim porcie kapitan statku, znajdujący się w zdalnym centrum operacyjnym, cumował statek wzdłuż nabrzeża, odcumowywał, obracał o 360° i bezpiecznie cumował ponownie.

Nie ma wątpliwości, że zaawansowana autonomia postępuje szybko w całym przemyśle morskim. Svitzer chce być liderem innowacji w tej dziedzinie, aby mieć pewność, że jesteśmy dobrze przygotowani do sprostania zmieniającym się wymaganiom. Zaczynamy od jednego holownika i od tego momentu zastanawiamy się, jak najlepiej wykorzystać technologię, poprawić bezpieczeństwo i wydajność oraz zaspokoić potrzeby naszych klientów w zakresie niezawodnych i opłacalnych usług, także w przyszłości - skomentowała Ingrid Uppelschoten Snelderwaard z firmy Svitzer.

rel (Svitzer)

+1 A co...
...z podawaniem cum? Jak to rozwiążą?
24 luty 2021 : 20:59 ter | Zgłoś
+1 wartsila
Kilka lat temu fiński koncern Wartsila wraz z Cavotec opracowywał system zdalnie sterowanego cumowania.
https://www.portalmorski.pl/stocznie-statki/30768-automatyczne-ladowanie-i-cumowanie-statku
25 luty 2021 : 08:40 red. | Zgłoś
+2 Jednostkowa pokazówka
Minęło już 5 lat od tego wynalazku i jakoś jego nie widać w portach towarowych.
Może to jakoś działać dla małych promów na spokojnej wodzie - we fjordzie itp.
Chciałbym to zobaczyć w akcji ze statkami towarowymi na rzekach pływowych lub portach z wchodzącą martwicą - faworytem są tu porty hiszpańskie na biskaju.
25 luty 2021 : 10:24 co | Zgłoś
+1 G..no, nie autonomia.
Nie zadawać niewygodnych pytań. Cumy są przecież takie staroświeckie. Pewnie siłą woli zdalnie podają.
Panuje ostatnio jakaś dziwna moda na usilne wciskanie kitu, że zwykłe zdalne sterowanie to autonomia. Autonomicznie to będzie wtedy, gdy zamówię towar z drugiego końca świata i będzie on dostarczony pod moje drzwi CAŁKOWICIE BEZ UDZIAŁU CZŁOWIEKA - czyli praktycznie rzecz biorąc to chyba tylko teleport. Mole przy komputerkach muszą się więc jeszcze trochę wysilić.
25 luty 2021 : 08:48 co | Zgłoś
0 Odgrzewany kotlet
Przeciez to kiedys juz bylo zrobione przez Rolls-Royce przeciez:

"
20 June 2017

Rolls-Royce and global towage operator Svitzer have successfully demonstrated the world’s first remotely operated commercial vessel in Copenhagen harbour, Denmark.

Earlier this year, one of Svitzer´s tugs, the 28m long Svitzer Hermod, safely conducted a number of remotely controlled manoeuvres. From the quay side in Copenhagen harbour the vessel’s captain, stationed at the vessel’s remote base at Svitzer headquarters, berthed the vessel alongside the quay, undocked, turned 360°, and piloted it to the Svitzer HQ, before docking again. "

Odgrzewany kotlet, pewnie z jakimis drobnymi zmianami
25 luty 2021 : 09:06 stary pesel | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter