Armator Svitzer A/S, producent wyposażenia i systemów okrętowych Kongsberg Maritime i klasyfikator ABS (American Bureau of Shipping) podpisali umowę, na mocy której wspólnie opracują RECOTUG™ - pierwszy na świecie komercyjny holownik w pełni obsługiwany ze zdalnego centrum operacyjnego na lądzie.
Celem projektu RECOTUG™ jest zaprojektowanie zdalnie sterowanego holownika, który będzie w stanie wykonać pełną operację holowania kontrolowaną ze zdalnego centrum operacyjnego. Rozwiązanie i osiągnięty poziom bezpieczeństwa powinny doprowadzić do zatwierdzenia technologii przez towarzystwa klasyfikacyjne, co ostatecznie pozwoli firmie Svitzer na prowadzenie komercyjnych operacji zdalnego holowania w porcie w Kopenhadze.
Cieszymy się, że możemy współpracować ze Svitzer i ABS przy tej ważnej współpracy. Kongsberg Maritime jest liderem na rynku autonomii morskiej i jest zaangażowany w kilka projektów, które definiują zdalne i autonomiczne systemy sterowania - powiedział Egil Haugsdal, prezes Kongsberg Maritime.
To kontynuacja pierwszego projektu Svitzer/Kongsberg Maritime (dawniej Rolls-Royce Marine) ogłoszonego w 2017 r. skoncentrowanego na zdalnie sterowanej nawigacji holownika Svitzer Hermod w porcie w Kopenhadze. W wyniku realizacji projektu partnerzy bezpiecznie przeprowadzili szereg zdalnie sterowanych, niespecyficznych dla holowania manewrów na wodzie. Od strony nabrzeża w kopenhaskim porcie kapitan statku, znajdujący się w zdalnym centrum operacyjnym, cumował statek wzdłuż nabrzeża, odcumowywał, obracał o 360° i bezpiecznie cumował ponownie.
Nie ma wątpliwości, że zaawansowana autonomia postępuje szybko w całym przemyśle morskim. Svitzer chce być liderem innowacji w tej dziedzinie, aby mieć pewność, że jesteśmy dobrze przygotowani do sprostania zmieniającym się wymaganiom. Zaczynamy od jednego holownika i od tego momentu zastanawiamy się, jak najlepiej wykorzystać technologię, poprawić bezpieczeństwo i wydajność oraz zaspokoić potrzeby naszych klientów w zakresie niezawodnych i opłacalnych usług, także w przyszłości - skomentowała Ingrid Uppelschoten Snelderwaard z firmy Svitzer.
rel (Svitzer)
https://www.portalmorski.pl/stocznie-statki/30768-automatyczne-ladowanie-i-cumowanie-statku
Może to jakoś działać dla małych promów na spokojnej wodzie - we fjordzie itp.
Chciałbym to zobaczyć w akcji ze statkami towarowymi na rzekach pływowych lub portach z wchodzącą martwicą - faworytem są tu porty hiszpańskie na biskaju.
Panuje ostatnio jakaś dziwna moda na usilne wciskanie kitu, że zwykłe zdalne sterowanie to autonomia. Autonomicznie to będzie wtedy, gdy zamówię towar z drugiego końca świata i będzie on dostarczony pod moje drzwi CAŁKOWICIE BEZ UDZIAŁU CZŁOWIEKA - czyli praktycznie rzecz biorąc to chyba tylko teleport. Mole przy komputerkach muszą się więc jeszcze trochę wysilić.
"
20 June 2017
Rolls-Royce and global towage operator Svitzer have successfully demonstrated the world’s first remotely operated commercial vessel in Copenhagen harbour, Denmark.
Earlier this year, one of Svitzer´s tugs, the 28m long Svitzer Hermod, safely conducted a number of remotely controlled manoeuvres. From the quay side in Copenhagen harbour the vessel’s captain, stationed at the vessel’s remote base at Svitzer headquarters, berthed the vessel alongside the quay, undocked, turned 360°, and piloted it to the Svitzer HQ, before docking again. "
Odgrzewany kotlet, pewnie z jakimis drobnymi zmianami
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.