W oparciu o dotychczasowe doświadczenie w transporcie pociągami interkontynentalnymi między Europą i Azją, Maersk uruchamia kolejny dedykowany pociąg z Chin do Polski, przywożąc bardzo potrzebny sprzęt ochronny do walki przeciwko pandemii.
41-kontenerowy dedykowany pociąg Maerska wyjechał z chińskiego miasta Yiwu w prowincji Zhejiang do terminalu intermodalnego w Małaszewiczach w Polsce, przywożąc sprzęt ochrony osobistej zamówiony przez Zarys International Group, czołowego polskiego dostawcę sprzętu medycznego na zlecenie polskiej Agencji Rezerw Materiałowych.
"Sprzęt medyczny nigdy nie był bardziej potrzebny. W obecnych czasach, gdy zwiększony popyt powoduje trudności w dostępności sprzętu i miejsca na pociągach, zwróciliśmy się do Maerska z projektem wymagającym szybkiej realizacji wiedząc, że rozumieją oni nasze potrzeby i będą mieli możliwości by wspomóc nas szybko i skutecznie" - komentuje Paweł Ossowski, Prezes Zarządu firmy Zarys.
"Bardzo się cieszymy, że udało nam się zaaranżować tę dostawę zgodnie z obietnicą złożoną zamawiającemu. Bez determinacji i zobowiązania obu stron, nie byłoby to możliwe" - dodaje Paweł Cisek, Koordynator Działu Importu w firmie Zarys.
Agencja Rezerw Materiałowych jest krajową instytucją zajmująca się zakupem, przechowywaniem i dystrybucją rezerw strategicznych. Jej zasoby rezerw medycznych obejmują szczepionki, środki dezynfekujące, odzież ochronną oraz inny sprzęt medyczny potrzebny aktualnie w walce z pandemią Covid-19. Sprzęt ochronny przywieziony przez nowy dedykowany pociąg Maerska trafi do ośrodków medycznych w całym kraju.
"Zawsze zobowiązujemy się do zaaranżowania indywidualnych rozwiązań transportowych dla naszych klientów a tak ważny projekt wymagał dodatkowego zaangażowania.
Jesteśmy bardzo dumni z naszych zespołów w Azji i Europie, które dokonały rzecz niemożliwych żeby umożliwić tę dostawę, tak abyśmy mogli wywiązać się ze złożonej obietnicy" - komentuje Justyna Barycza, Customer Experience Manager i przedstawicielka krajowa Maerska w Polsce.
W 2020 roku Maesk zorganizował łącznie 209 dedykowanych pociągów z Chin do krajów europejskich, takich jak Niemcy, Francja, Szwecja, Polska, Białoruś i Rosja i zwiększył swój udział na rynkach tureckim i gruzińskim, uruchamiając pierwsze dedykowane pociągi do tych krajów. Firma rozwinęła również swój unikatowy serwis AE19, będący połączeniem produktu feederowego z koleją interkontynentalną. Serwis ten, łączący wiele lokalizacji europejskich z portami w Azji, stał się stałym produktem w ofercie Maerska w październiku, po tym jak w marcu został uruchomiony również w kierunku wschodnim.
Dedykowany pociąg z Yiwu przyjechał do Małaszewicz w Polsce 8 lutego 2021. Pociąg przywiózł 41 kontenerów typu high cube.
rel (Maersk)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.