Porty, logistyka

Zwiększy się bezpieczeństwo ruchu statków na torze wodnym Świnoujście-Szczecin oraz w basenach portowych obu portów. To za sprawą urządzenia trałowego zainstalowanego na pchaczu Gepard.

Sprzęt kupiły szczecińskie spółki Infra-Port i Odra 3, ale głównie będą z niego korzystały Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście oraz Urząd Morski.

Urządzenie służy przede wszystkim do wyrównywania dna i usuwania tak zwanych wypłyceń, które powstają naturalnie oraz podczas pracy śrub i sterów strumieniowych, a co w znacznym stopniu wpływa na bezpieczeństwo ruchu statków.

Zamontowane na Gepardzie urządzenie ma 26 metrów długości i 9 metrów szerokości. Może pracować na głębokości do 15,5 metra, co ma kolosalne znaczenie w kontekście pogłębiania toru wodnego do Szczecina do głębokości 12,5 metra oraz obsługi terminalu LNG w Świnoujściu. Do tej pory podobne urządzenie było sprowadzane z Trójmiasta.

rel (Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA)

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter