Jedyny w Polsce terminal kontenerowy obsługujący największe statki eksploatowane w bezpośrednich, oceanicznych serwisach liniowych Europa - Daleki Wschód zapowiedział zmiany w zawinięciach takich statków. Na razie na okres między 10 a 24 marca.
W świeżym komunikacie poinformowano, że według aktualnej wiedzy DCT Gdańsk nastąpią zmiany w zawinięciach statków oceanicznych pomiędzy 10 a 24 marca, spowodowane głównie rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Chinach i w konsekwencji wydłużeniem dni wolnych związanych z obchodami chińskiego Nowego Roku.
Anulowane będzie zawinięcie statku OOCL Germany (spodziewany wcześniej dzień zawinięcia w tygodniu 11. - ETA 10 marca).
Z kolei w tygodniu 12. alians Ocean anulował swoje zawinięcie (co ogłoszono już w grudniu 2019), natomiast alians 2M spodziewany wcześniej MSC Samar (ETA 20 marca) zostanie zastąpiony przez statek Marseille Maersk (ETA 20 marca).
Spodziewane w tygodniu 13. zawinięcie OOCL Scandinavia ma być opóźnione - przesunięte na tydzień 14., ETA 31 marca (pierwotnie miało się odbyć 24 marca) - w zamian zawinie statek COSCO Shipping Azalea o zredukowanej w stosunku do standardowej liczbie ruchów przeładunkowych.
Powyższe zmiany mogą mieć wpływ na zawinięcia serwisów feederowych (dowozowych) oraz żeglugi bliskiego zasięgu, o czym DCT Gdańsk ma oddzielnie informować klientów, prosząc o monitorowanie witryny WWW terminalu.
Serwis informacyjny TradeWinds przytacza przykład nie ujawnionego z nazwy mega-kontenerowca, który opuścił na początku minionego tygodnia Chiny niemal pusty. Statek o ładowności 23 000 wypłynął z Szanghaju z zaledwie 2000 kontenerów. Obserwatorzy rynku spodziewają się, że w drodze do Europy stopień wykorzystania jego ładowności może nie osiągnąć nawet poziomu 50 %.
PBS