Ponad 40 tysięcy ton materiałów sypkich przeładowano od początku 2019 roku w porcie morskim Ustka. To rekordowy wolumen w takim okresie od początku funkcjonowania Zarządu Portu Morskiego w Ustce.
Potencjał przeładunkowy portu nie był wykorzystywany praktycznie przez ostatnie 20 lat. Obecnie funkcja ta jest rewitalizowana, co wynika z dużego zainteresowania usługami transportu morskiego na środkowym wybrzeżu, gdzie dostępność do nich była dotychczas w praktyce ograniczona do portów w Darłowie i Kołobrzegu.
Przeładowane towary to głównie kruszywo, które jest wykorzystywane pod budowę dróg. Transportowane jest ono do Ustki ze Szwecji jednostkami o ładowności od 1200 do 2000 ton.
Port Ustka jest przygotowany do przyjmowania jednostek o maksymalnej długości 80 metrów i zanurzeniu do 4,3 metra.
Do przeładunków przygotowane jest Nabrzeże Władysławowskie w zachodniej części portu Ustka. Zarząd Portu Morskiego w Ustce dysponuje własnym placem składowym o powierzchni 2500 metrów kwadratowych przylegającym do nabrzeża. Na miejscu funkcjonuje prowadzona przez Zarząd Portu stacja pilotowa, która pozwala na obsługę jednostek przez całą dobę.
Tekst, fot.: H. Bierndgarski