Po 10 miesiącach 2019 roku notuje znakomite wyniki. Z najnowszych statystyk wynika, że wskaźniki wzrostu wolumenu przeładunków są bardzo wysokie w prawie każdej grupie towarów. Łącznie przekroczył już granicę 20 mln ton ładunków.
Przeładunki przetworów naftowych wzrosły o 9,4% (134 tys ton), przeładunki węgla i koksu aż o 15,5% (321,7 tys ton), zboża o 4,8% (118 tys. ton), drobnicy o 2,7% (313 tys. ton), a przewóz innych ładunków masowych wzrósł o 11,4% (129,3 tys. ton).
Ogromnym osiągnięciem Portu Gdynia jest przede wszystkim przeładunek kontenerów liczonych w TEU. Po 10 miesiącach 2019 roku wyniósł 750,439 tys. ton co daje wzrost o 13% (86,563 ton) w stosunku do analogicznego okresu z zeszłego roku. W tym tempie wzrostu obroty kontenerowe pod koniec 2019 roku osiągną wielkość około 900 000 TEU, natomiast przeładunki wszystkich grup ładunków ok. 24 mln ton.
Warto porównać wolumeny przeładunku Portu Gdynia z Portem Hamburg - tempo wzrostu przeładunków kontenerowych w Gdyni jest wyższe o ponad 6% od przeładunków w Hamburgu po 10 miesiącach br. To znacząca różnica, a będzie tylko lepiej...
Port Gdynia prowadzi kluczową dla europejskiego rynku usług logistycznych inwestycję w oparciu o partnerstwo publiczno-prywatne. Na sztucznym lądzie przy nabrzeżu Śląskim i Szwedzkim, powstanie głębokowodny Port Zewnętrzny. Zwiększy powierzchnie Portu Gdynia o 151 hektarów, da ponad 700 nowych miejsc pracy, a zdolności przeładunkowe kontenerów zwiększą się aż o 2,5 mln TEU! Port Gdynia przejmie pozycję lidera przeładunków kontenerowych.
rel (ZMP Gdynia)