Współpraca z Azją to jeden z priorytetów Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. By silniej zaznaczać swoją obecność na rynku i nawiązać nowe relacje, przedstawiciele Portu wzięli udział w międzynarodowych targach Intermodal Asia 2018 w Szanghaju.
Intermodal Asia łączy w sobie targi i konferencję. W czasie marcowych wydarzeń w Szanghaju spotkali się najważniejsi przedstawiciele branży kontenerowej i intermodalnej z całego świata. Podczas spotkań i debat skupiali się na wszystkich obszarach transportu intermodalnego oraz logistyki transportu drogowego, morskiego i kolejowego. Są to jedne z największych targów logistycznych w Chinach.
Kilkudniowe wydarzenie to nie tylko możliwość dyskusji ze światowymi specjalistami, ale także szansa na poznanie innowacyjnych produktów i usług transportowych. Jednym z punktów konferencji była prezentacja Portu Gdańsk.
- Przedstawiliśmy informacje na temat istniejących systemów elektronicznej wymiany danych między Urzędem Celnym a terminalami przeładunkowymi. Mówiliśmy też o planach na przyszłość, związanych ze spięciem tych systemów w Port Community System. A po 2019 roku - zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej - ma być to ogólnoeuropejski system wymiany elektronicznej bazy danych National Single Window – tłumaczy Michał Stupak z Działu Handlowego ZMPG.
Wizyta ZMPG w Szanghaju to także okazja do nawiązania relacji z firmami, dla których nie tylko region bałtycki, ale przede wszystkim Port Gdańsk staje się nowym oknem przeładunkowym i możliwością dotarcia do rynków Europy Środkowo-Wschodniej.
- Chiny to naturalny kierunek współpracy dla Portu Gdańsk. Zależy nam na zacieśnianiu relacji, ponieważ to właśnie Gdańsk jest północną bramą Europy dla towarów z Dalekiego Wschodu. Musimy być tu obecni, nie tylko podczas ważnych wydarzeń, ale także na stałe – mówi Patryk Felmet, dyrektor ds. rozwoju Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, odpowiadający także za marketing i współpracę międzynarodową.
ZMPG we współpracy z Polską Agencją Inwestycji i Handlu planuje utworzyć w Szanghaju biuro terenowe. Reprezentant Portu byłby w stałym kontakcie z przedstawicielami rynków azjatyckich. – Jeśli skupiamy się na poszerzaniu kontaktów międzynarodowych, otwarcie biur terenowych to podstawa. Musimy na bieżąco śledzić to, co dzieje się na największych światowych rynkach – tłumaczy Patryk Felmet.
rel (Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA)
Fot.: www.intermodal-asia.com