Porty, logistyka

Wczoraj w szczecińskim porcie odbył się załadunek 56-metrowej suwnicy nabrzeżowej wyprodukowanej przez firmę Stalkon. Konstrukcję załadowano na ciężarowiec konwencjonalny Fairmaster - jeden z najsilniejszych tego typu statków na świecie. 

Prace przygotowawcze trwały od około godz. 8 rano. Suwnicę o masie ok. 1800 ton najpierw umieszczono na specjalnym pontonie, który podpłynął do zacumowanego statku, a następnie, około godziny 18, rozpoczęto podnoszenie konstrukcji już bezpośrednio na pokład Fairmastera. Jak poinformowała nas Karolina Nowak-Złotucha z działu marketingu firmy Stalkon, operacja ta przebiegła bardzo sprawnie i bez komplikacji. Około godz. 20.30 suwnica znajdowała się już na statku. 

Dzisiaj, tj. 4 sierpnia odbędzie się mocowanie konstrukcji na statku na czas transportu morskiego, montaż tak zwanego sea-fastening.  

Na chwilę obecną nieznana jest pewna data wypłynięcia statku z portu w Szczecinie, jednak istnieje duże prawdopodobieństwo, że będzie to niedziela rano. Suwnica nabrzeżowa ma popłynąć do Irlandii, do zakładu produkcyjnego należącego do znanego rosyjskiego oligarchy niedaleko portu Limerick. 

Wyprodukowana przez Stalkon suwnica jest imponujących rozmiarów. Urządzenie waży 1800 ton. Wysokość maszyny to 56 m, a rozpiętość wysięgnika sięga 78 m. Wysięgnik podniesiony osiąga wysokość 72 m. W rozstawie konstrukcja osiąga gabaryty 16 na 16 m. Maszyna wyposażona jest w grab, czyli łychę służącą do rozładunku statków, którego maksymalny udźwig to 50 ton.

Czytaj także: Najsilniejszy ciężarowiec wkrótce w Szczecinie - załaduje wielką suwnicę ze Stalkonu

Czytaj także: Szczecin: Załadunek 56-metrowej suwnicy na ciężarowiec Fairmaster

AL, PAP, rel 

Fot.: Port Szczecin-Świnoujście / Facebook, mat. pras.

+2 Navigar
NAVIGAR przyłączył się do obsługi projektu. Byle więcej takich zleceń dla STALKONU. Pozdrawiamy
04 sierpień 2017 : 08:14 Navigar | Zgłoś
0 Suwnica
Miło jest patrzeć na taką suwnicę i taki statek, jednak powstaje pytanie o skalę tego sukcesu.
Do tej pory prym w tej dziedzinie wiodą Chińczycy. Polecam "Zhen Hua 20"IMO 7826180 z polskim akcentem na pokładzie
(niebieska suwnica).
Dzwigi dla Fairmaster rownież powstaly w Chinach.
Zastanawia rowniez sposob i miejsce załadunku Fairmaster'a.
Prawdopodobnie nabrzeze stoczniowe jest zbyt płytkie, a to podniosło koszty operacji.
Pozdrawiam Stalkon i miłosników morza.
Mieczyslaw
04 sierpień 2017 : 10:52 Mieczyslaw | Zgłoś
0 nie to zdjęcie
na otwierającym tekst zdjęciu suwnica nadal jest na pontonie.....albo tekst nieprawdziwy, albo zdjęcie nie to.
04 sierpień 2017 : 11:14 Allan | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0644 4.1466
EUR 4.2243 4.3097
CHF 4.5435 4.6353
GBP 5.1 5.203

Newsletter