Magazyn dla towarów agro uruchomiono w środę w OT Port Gdynia, należącym do Grupy Kapitałowej OT Logistics. Inwestycja, która ma zwiększyć potencjał przeładunkowy produktów rolnych w porcie, kosztowała 5 mln zł.
Nowy magazyn, który stanął przy Nabrzeżu Rumuńskim w gdyńskim porcie, przeznaczony jest do obsługi statków klasy "Panamax". Obiekt pozwoli na składowanie do 18 tys. ton ładunku.
Jak poinformował PAP Maciej Szczepaniak z firmy obsługującej medialnie OT Port Gdynia, przeładunek towarów agro (śruta i zboża) rośnie dynamicznie w gdyńskiej firmie. W 2015 r. OT Port Gdynia przyjął prawie 890 tys. ton tego towaru, a w 2016 r. było to ponad 1,4 mln ton, co oznacza wzrost o ponad 59 proc.
Dodał, że nowy magazyn pozwoli na dostosowanie portu do możliwości nowego ciężkiego dźwigu, który ma się pojawić na nabrzeżu w maju.
Cytowany w komunikacie prasowym Jerzy Majewski, prezes OT Port Gdynia (do czerwca 2015 r. spółka funkcjonowała pod nazwą Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia – PAP) podkreślił, że budowa magazynu stanowi realizację strategii rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics.
- Jako Grupa OT Logistics dążymy bowiem do dalszego zwiększenia naszego udziału w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich i do zdobycia pozycji lidera obsługi produktów rolnych na południowym Bałtyku - wyjaśnił.
Zaznaczył, że OT Port Gdynia będzie wspierać obsługę ładunków agro w ramach Grupy Kapitałowej OT Logistics do czasu uruchomienia nowego terminalu agro w Gdańsku.
Szczepaniak poinformował, że w gdańskim porcie OT Logistics planuje stworzenie największego, poza portami rosyjskimi, terminalu na Bałtyku, dedykowanego ładunkom agro.
- W przyszłości chcielibyśmy, by Gdynia stanowiła wsparcie dla hubu przeładunków rolnych, który OT Logistics planuje stworzyć w Gdańsku. Obecnie gdańska inwestycja jest na etapie pozwoleń środowiskowych - powiedział w komunikacie prasowym prezes Grupy Kapitałowej OT Logistics Zbigniew Nowik.
OT Port Gdynia jest częścią grupy OT Logistics od połowy 2014 roku. Jest w pełni uniwersalnym terminalem drobnicy konwencjonalnej z rosnącym udziałem przeładunków agro. Posiada także dominującą pozycję w Polsce w przeładunku ro-ro (ładunki toczne, naczepy). W 2016 roku port przeładował 3,3 mln ton towarów.
OT Port Gdynia obsługuje regularne zawinięcia do Gdyni armatorów Finnlines (Finlandia), Transfennica (Finlandia), Grieg Star (USA), Euroafrica (Afryka Zachodnia), jak również serwisy czarterowe na Morzu Bałtyckim i serwisy czarterowe do Ameryki Centralnej, Północnej i Południowej.
OT Logistics to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii.
Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce.
OT Logistics jest również największym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji. Od 2013 r. akcje Grupy OT Logistics są notowane na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
rop/ amac/