- Transport wodny śródlądowy nie powinien być prezentowany jako konkurencyjny w porównaniu do transportu kolejowego - komentuje dla portalu "RynekInfrastruktury.pl" Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Resort postrzega obie formy jako szansę na zmniejszenie uciążliwości transportu drogowego.
Sieć inter- i multimodalna
- W momencie, gdy żegluga śródlądowa przejęłaby część transportu wielkogabarytowego i transport ciężkich ładunków, znacząco mogłyby się zmniejszyć się środki pieniężne wydawane na remonty i modernizację dróg. Celem jest budowa sieci inter- i multimodalnej, która pozwoli na weryfikację najkorzystniejszej trasy przewozu - komentuje resort gospodarki morskiej.
Zgodnie z postanowieniami zawartymi w Białej Księdze Transportu, czyli strategii Unii Europejskiej dotyczącej rozwoju transportu, do 2030 r. 30% drogowego transportu towarów na odległość większą niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. kolej lub transport wodny, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50% tego typu transportu.
RynekInfrastruktury.pl