Porty, logistyka

- Federalny Sąd Administracyjny w Lipsku swoją dzisiejszą decyzją wyraźnie podkreślił konieczność korekty kanału nawigacyjnego - mówi Jens Meier CEO Hamburg Port Authority komentując orzeczenie Federalnego Sądu Administracyjnego w sprawie pogłębienia toru wodnego dolnej i zewnętrznej Łaby.

Łaba ważna dla Hamburga

- Korekty nawigacyjne zostaną zrealizowane, teraz jest to kwestia wydłużenia procesu. Koncentrujemy się na sprawach możliwych fluktuacji zasolenia Łaby i ocenie oddziaływania na siedliska przyrodnicze. Wymogi dodatkowych obszarów kompensacyjnych będą także wzięte pod uwagę w procesie planowania - komentował Jens Meier. - Odpowiedzialny zespół projektowy będzie pracować na pełnych obrotach, ale jest zbyt wcześnie by określić niezbędne ramy czasowe - dodał.

W dzisiejszym orzeczeniu Federalny Sąd Administracyjny jasno oświadczył, że cała procedura planowania nie ma braków i obiekcje organizacji ekologicznych dotyczące inżynierii wodnej nie mogą zostać podtrzymane. Ponadto Europejska Ramowa Dyrektywa Wodna jest przestrzegana. Jedynie ochrona gatunku roślinnego, kropidła wodnego, oraz obszary substytucyjne muszą zostać poprawione zanim przedsięwzięcie może być realizowane.

Więcej >>>

RynekInfrastruktury.pl

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9625 4.0425
EUR 4.3054 4.3924
CHF 4.5834 4.676
GBP 5.1082 5.2114

Newsletter