Porty, logistyka

Spółka Litgas zapełni pierwszy małoskalowy tankowiec LNG gazem z gazoportu w Kłajpedzie.

Córka Lietuvos Energija zajmująca się gazem ziemnym ma dokonać przeładunku LNG z FSRU stacjonującego w Kłajpedzie na mały tankowiec. Tego rodzaju usługi będą rozwijać się na Morzu Bałtyckim i są uwzględnione w planach dotyczących polskiego terminalu LNG w Świnoujściu.

- Rozpoczniemy 2017 rok od ważnej operacji. Przeładujemy pierwszy ładunek LNG małej skali w Kłajpedzie. To nowa aktywność dla naszej grupy i jeden ze strategicznych kierunków rozwoju handlu gazem - powiedział Dalius Misiunas, prezes Lietuvos Energija.

W dniach 1-2 stycznia 2017 roku Kłajpedę odwiedzi tankowiec czarterowany przez norweski Skangass (należący do holenderskiego armatora Anthony Veder) o nazwie Coral Energy, który odbierze LNG na mocy porozumienia Litgas, Lietuvos Duju Tiekimas i Statoila. Do jego zbiorników trafi do 15 tysięcy m3 LNG.

Przeładunek LNG na mniejsze jednostki to perspektywiczna usługa oferowana w terminalach LNG i zwiększająca ich rentowność. Podobną działalność ma rozwijać obiekt świnoujski. Inna usługa to bunkrowanie jednostek typu dual fuel napędzanych częściowo gazem skroplonym. Polskie PGNiG i Lotos we wrześniu tego roku dostarczyły 120 m3 LNG do zbiorników statku Siem Harmony.

BiznesAlert.pl

Fot.: Port of Gothenburg

Czytaj także: Lotos i PGNiG realizują pionierską dostawę paliwa żeglugowego LNG

1 1 1 1
+13 Stocznie
To nie jest tak jak piszecie takiego balaganu jak teraz PIS zrobil w stoczniach nie bylo nawet bar stoczniowy przejeli zeby dac prace swojim
06 kwiecień 2018 : 13:42 Daro | Zgłoś
-17 Bałaganu?? Chłopie wiesz co mówisz??
To przecież PO zamkneło stocznie w momencie gdy np SG SA wychodziła na prostą. To za czasów platfusów w Naucie zatrudniono czterdziestu dyrektorów i większość z nich nigdy nie miała do czynienia ze statkami !!!! teraz jest realna szansa na wyjście na prostą bo mars ostro szkodził stocznią !!!
06 kwiecień 2018 : 16:29 XYZ | Zgłoś
-6 Co zagłąb z ciebie
Co za głąb z ciebie!
07 kwiecień 2018 : 14:10 Jan ek | Zgłoś
+11 NAUTA
A teraz co jest lepiej. Zatrudnianie " kolesi " na różne stanowiska kierownicze jest dobre. A do tego prezesi i taka sama a może nawet większa liczba dyrektorów. Co z tego że są jakieś pomysły - skoro ich realizacja to jedna wielka porażka.
08 kwiecień 2018 : 12:04 Zenon | Zgłoś
+8 ST3
Przykładem zarządzania naszymi pieniędzmi przez WSI i kumpli Tuska, Komorowskiego i Schetyny jest ST3 Offshore. Tylko zlodziej albo idiota placze za czasami Rycha, Zbycha, Mira i Grzesia.
07 kwiecień 2018 : 18:36 Janek62 | Zgłoś
+4 A co PGZ nie daje rady ...
Tym stoczniom potrzebna jest komercjalizacja. W państwowych rękach będą tylko generowały straty i blokowały miejsce dla podmiotów faktycznie chcących remontować i budować statki. Problem tylko gdzie podzieje się ta rzesza "specjalistów" wszelkiej maści. Bo wątpię żeby chcieli na szlifierkę do prywatnej firmy. A na co innego to chyba się nie nadają.
08 kwiecień 2018 : 15:05 Libero | Zgłoś
+4 kolejny "wyznafca"
zasady "małe jest piękne". Szkoda, że to nie ma racji bytu w przemyśle okrętowym ... Same chęci nie wystarczą, trzeba mieć jeszcze możliwości, ale "specjaliści" oderwani od szlifierki nie są w stanie tego zrozumieć.
11 kwiecień 2018 : 06:57 GXV | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6992 3.774
EUR 4.2445 4.3303
CHF 4.5479 4.6397
GBP 4.947 5.047