To był dobry rok dla zespołu portów Szczecin-Świnoujście - przyznaje na łamach InfoMare.pl, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA.
"W Świnoujściu rozpoczął działalność terminal LNG im. śp. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, port w Szczecinie zyskał dodatkowy terminal zbożowy - Szczecin Bulk Terminal, działający w elewatorze zbożowym "Ewa", bardzo dobrze radzi sobie Terminal Promowy w Świnoujściu, utrzymujący od lat pozycję lidera w obszarze połączeń ze Szwecją.
W mijającym roku wzrosły przeładunki, zbliżamy się do poziomu 24 mln ton. Utrwaliła się postępująca z roku na rok zmiana w strukturze samych przeładunków. O ile w minionych latach prym wiodły węgiel i ruda, tak dziś na szczycie tabeli są zboża, paliwa i drobnica promowa. Realizujemy zaplanowane inwestycje, choć na obecnym etapie fizycznie jeszcze ich nie widać, bowiem trwają prace w obszarze opracowywania niezbędnej dokumentacji - informuje prezes ZMPSiŚ SA.
W 2016 roku wiele uwagi poświęcono Odrzańskiej Drodze Wodnej. Dobiega końca procedura ratyfikowania konwencji AGN (Europejskie Porozumienie w Sprawie Głównych Śródlądowych Dróg o Międzynarodowym Znaczeniu). To zobowiązanie przyjęte przez Rząd RP ukierunkowane na poprawę stanu dróg śródlądowych w Polsce. ZMPSiŚ SA przystąpił do międzynarodowej organizacji EFIP - Europejskiego Zrzeszenia Portów Żeglugi Śródlądowej (ang. EFIP – The European Federation of Inland Ports), po to by aktywnie działać na arenie międzynarodowej w kierunku wspierania żeglugi śródlądowej. Wiele uwagi poświęciliśmy polskim rzekom również w trakcie 4. Międzynarodowego Kongresu Morskiego.
Ważne miejsce w 2016 w działalności ZMPSiŚ SA zajęła działalność z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Objęliśmy mecenatem szereg inicjatyw społecznych, edukacyjnych i sportowych na terenie naszego województwa. Zależy nam na tym, by mieszkańcy Pomorza Zachodniego postrzegali zespół portów Szczecin-Świnoujście wielowymiarowo. Z jednej strony jako ważny podmiot gospodarczy, z drugiej zaś jako jednostkę wspierającą działania odczuwane przez zwykłych ludzi.
Reasumując zaliczamy 2016 rok do udanych. W przyszłym 2017 roku kontynuować będziemy obrany prorozwojowy kurs, czyli inwestycje oraz współpraca z firmami działającymi w portach w Szczecinie i Świnoujściu.".