Początkowa stacja to Port Jebel Ali, a końcowa to śródlądowy terminal kontenerowy w Dubaju - tak ma wyglądać pierwsza, testowa linia Hyperloop, która posłuży do transportu kontenerów. Stanie się tak za sprawą dotacji, w wysokości 50 mln dolarów, którą portowy gigant - DP World Gropu, wsparł firmę Hyperloop One, która jest obecnie liderem w rozwijaniu superszybkiej kolei.
Hyperloop posłuży branży portowej
DP World Group to trzecie największy operator portowy na świecie. - Obecnie badamy bardzo dużo innowacyjnych rozwiązań, które mogą być wykorzystane w naszej branży. Chcemy wykorzystać nasze doświadczenie aby dokonać przełomu w naszym sektorze. Hyperloop może mieć tu duże zastosowanie - mówi Ahmed Bin Sulayem szef DP World Group.
- Ta współpraca otwiera przed nami nowe możliwości. Chętnie wykorzystamy kreatywność DP World Group aby rozwijać technologię Hyperloop - powiedział Rob Lloyd, prezes Hyperloop One.
Pierwszy system w 2017 roku
- Jesteśmy na dobrej drodze, aby już w pierwszym kwartale przyszłego roku zaprezentować pierwszy w pełni sprawy prototyp systemu - mówi Rob Lloyd.
Spółka Hyperloop One od początku swojego powstania otrzymuje bardzo wysokie dotacje. Jej sponsorzy to m.in. kolej francuska, amerykańska firma General Electric oraz rosyjska RDIF. Teraz do tej grupy dołącza DP World Group z Dubaju.