Polskiej budowy gazowiec załadował pierwszy ładunek LNG przy nowym stanowisku terminalu Gate w Rotterdamie (Europort). Ładunek zostanie dostarczony do AGA AS, szwedzkiej spółki gazowej - czytamy na stronie LNG World News, która powołuje się na komunikat brytyjsko-holenderskiego koncernu Royal Dutch Shell.
Polskiej budowy gazowiec, o pojemności 7500 m3, zainaugurował eksploatację nowego stanowiska przeładunkowego terminalu Gate. Infrastruktura służy do dystrybucji LNG w małej skali oraz załadunku bunkierek LNG (statków zaopatrujących inne w paliwo LNG). Oczekuje się, że zapewni bezpieczeństwo energetyczne w transportcie drogowym i morskim w północno-zachodniej części Europy.
Coral Methane to gazowiec o napędzie spalinowo-elektrycznym zbudowany w Remontowej Shipbuilding SA (wówczas jeszcze Stocznia Północna SA) i przekazany do eksploatacji 23 kwietnia 2009 roku. Operatorem statku, o długości 118m i szerokości 19m, jest norweski dystrybutor LNG - Gasnor.
Coral Methane:
długość całkowita: 117,80m
szerokość: 18,60m
zanurzenie: 7,15m
pojemność ładunkowa: 7500 m3
nośność: 6150 t
tonaż pojemnościowy brutto: 7904
tonaż pojemnościowy netto: 2371
tonaż skompensowany (CGT): 14 312
łączna maks. moc zainstalowana: 12 440 kW (16 914 KM)
moc napędu głównego: 5000 kW
prędkość eksploatacyjna: 15,50 węzła
Czytaj także: Pierwszy polski gazowiec LNG zwodowany