Porty, logistyka

Już 24 października odbędzie się uroczyste otwarcie drugiego głębokowodnego nabrzeża (T2) terminalu kontenerowego DCT Gdańsk. Inwestycja zwiększy zdolność przeładunkową terminalu do 3 milionów TEU rocznie w pierwszej fazie rozbudowy.

W dniu 8 grudnia 2014 roku wojewoda pomorski dał zielone światło od władz województwa pomorskiego na budowę drugiego nabrzeża, zaś w drugiej połowie stycznia 2015 roku przekazano plac budowy belgijskiej spółce N.V. BESIX, która jest generalnym wykonawcą i projektantem nowego terminalu. Prace budowlane nad inwestycją, na którą DCT zabezpieczyło środki w wysokości 290 mln euro, rozpoczęły się wiosną.

Nowe nabrzeże o długości 650 m zwiększy zdolność przeładunkową terminalu dwukrotnie, z 1,5 miliona TEU do 3 milionów TEU rocznie w pierwszej fazie rozbudowy. Wyposażono je w 5 suwnic STS oraz dodatkowy sprzęt przeładunkowy zdolny do obsługi statków o pojemności przekraczającej 18000 TEU.

Czytaj także: Nowe suwnice już płyną do DCT w Gdańsku
Czytaj także: Do DCT dotarł ostatni transport z najnowocześniejszymi w Europie suwnicami STS

Poza zwiększoną zdolnością przeładunkową terminalu, drugie nabrzeże jest także istotnym czynnikiem rozwoju polskiej infrastruktury.

- Gdańsk nie stałby się tak istotnym centrum handlowym, gdyby nie jego dobre skomunikowanie z resztą kraju oraz z krajami sąsiadującymi z Polską. Polska infrastruktura drogowa i kolejowa w ciągu ostatnich 10 lat znacząco się poprawiła. Takie inwestycje, jak budowa drugiego głębokowodnego nabrzeża w DCT Gdańsk (T2) sprawiają, że nasze korytarze transportowe są wciąż unowocześniane i rozwijane - mówił podczas inauguracji budowy terminalu T2 Maciek Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk.

AL, rel (DCT Gdańsk)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0629 4.1449
EUR 4.2873 4.3739
CHF 4.5753 4.6677
GBP 5.1558 5.26

Newsletter