Porty, logistyka

W piątek, 19 sierpnia wieczorem do nowo budowanego terminalu T2 w gdańskim porcie dotarły ostatnie dwie z pięciu najnowocześniejszych w Europie suwnic STS. Dziś elementy konstrukcji są rozładowywane ze statku na plac.

Suwnice STS zostały wyprodukowane przez firmę Liebherr Container Cranes Ltd., a ich transport odbywał się na pokładzie statku HHL Fremantle (pierwsze trzy dotarły 2 maja i 12 maja br.) Mają wysokość 130m (kiedy nie pracują) i szerokość ok. 27m. Przystosowane są do obsługi największych na świecie statków kontenerowych, a ich zawinięcie możliwe będzie dzięki realizacji nabrzeża T2, która rozpoczęła się w styczniu 2015 roku. Dla kolejnych gigantów kontenerowych dostępne będzie prawdopodobnie w drugiej połowie br.

Obecnie terminal DCT uznawany jest za największy pod względem przeładunków terminal kontenerowy Morza Bałtyckiego. Po zakończeniu trwającej inwestycji roczna zdolność przeładunkowa terminalu ulegnie podwojeniu do 3 mln TEU, co zarazem uczyni terminal DCT nie tylko największym na Bałtyku pod względem realizowanych przeładunków, ale także pod względem projektowych mocy przeładunkowych.

Czytaj także: Nowe suwnice już płyną do DCT w Gdańsku

AL, rel (DCT Gdańsk)
 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0644 4.1466
EUR 4.2243 4.3097
CHF 4.5435 4.6353
GBP 5.1 5.203

Newsletter