Porty, logistyka

Grupa Vistal, polski, prywatny producent wielkogabarytowych, specjalistycznych konstrukcji stalowych, realizujący kontrakty dla klientów w kraju i na rynkach zagranicznych, pozyskała kolejny kontrakt, w segmencie marine & offshore, tym razem - na wykonanie i montaż dwóch chwytakowych rozładunkowych dźwigów portowych (typu grab unloader). 

Umowa obejmuje produkcje dźwigów portowych, kompletny montaż, testy ruchowe oraz dostawę do Algierii. Wartość kontraktu to 50,9 mln zł.

Grupa Vistal, w ramach kontraktu dla hiszpańskiego kontrahenta, zbuduje dwa dźwigi o wadze 1300 ton każdy i udźwigu 52 tony. Zakończeniem prac będzie dostawa i instalacja dźwigów na docelowym torowisku w porcie Djen Djen w Algierii, za pomocą dźwigów okrętowych.

- Jest to nasz pierwszy kontrakt dźwigowy o tak szerokim zakresie, który możemy zrealizować dzięki wieloletniemu doświadczeniu, odpowiedniemu przygotowaniu produkcyjnemu, technologicznemu i posiadanemu know-how. Od 4 lat w ramach segmentu marine i offshore intensywnie rozwijamy produkcję konstrukcji stalowych dźwigów dla infrastruktury portowej rozszerzając systematycznie zakres o montaż urządzeń i wyposażenia. Nowy kontrakt otwiera nam drogę do kompleksowej produkcji urządzeń dźwigowych i przemysłowych. Warto podkreślić, że jest to nasz pierwszy znaczący kontrakt na rynek Afryki - mówi Ryszard Matyka, Prezes Zarządu Vistal Gdynia SA.

Vistal nie ujawnił nazwy kontrahenta, na zlecenie którego zbuduje dwa portowe dźwigi STS (ship to shore). Jednak, jak ustalił Portal Morski, będzie to najprawdopodobniej hiszpańska grupa DF - Duro Felguera.

Pod koniec kwietnia DF ujawniła, że jej oddział Mining & Handling zdobył zamówienie, o wartości 109 mln USD, z Algierii. Dotyczy ono dostawy i instalacji wyposażenia do przeładunku i transportu ładunków masowych w nowym kompleksie stalowniczym w Bellara (w północno-wschodniej części Algierii) na zamówienie Algerie Qatar Steel (AQS) - lidera konsorcjum budującego kompleks stalowniczy. Udziałowcami AQS są: firma Sider oraz Qatar International - joint venture Qatar Steel i Qatar Mining.

Projekt kompleksu zakłada docelowo produkcję do dwóch milionów ton wyrobów stalowych rocznie.

Duro Felguera (DF) dostarczy zakontraktowane urządzenia i systemy pod klucz, oczywiście włącznie z rozruchem na miejscu.

Szacowany budżet na dostawy z DF to 109,4 mln USD. Składać się będą one z dwóch części. Jednej obejmującej wyposażenie terminalu w porcie Djen Djen, zdolne do przyjmowania w ciągu roku ok. 3,5 mln ton granulowanego koncentratu rudy żelaza (iron ore pellets) i drugiej, którą będzie stanowiło składowisko koncentratu rudy żelaza wraz z wyposażeniem przy instalacjach bezpośredniej redukcji rudy żelaza (direct reduction plant - DRI) w nowym kompleksie stalowniczym Bellara.

Na wyposażenie z DF składać się będą suwnice do rozładunku statków (dźwigi STS lub inaczej - grab unloaders) dostarczone przez Vistal (o wartości ok. 12,8 mln USD, co stanowi w przybliżeniu 11 % wartości kontraktu DF), a także przenośniki taśmowe, zwałowarko-ładowarki, stacje załadunku i rozładunku pociągów i urządzenia pomocnicze do obsługi wspomnianych urządzeń i systemów funkcjonalnych.

Vistal niedawno wyekspediował pierwszą partię elementów suwnic intermodalnych dla terminalu w Vancouver - czytaj: Załadunek elementów suwnic dla portowego terminalu kontenerowego w Kanadzie

rel (Vistal), PBS

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0629 4.1449
EUR 4.2873 4.3739
CHF 4.5753 4.6677
GBP 5.1558 5.26

Newsletter