Most Cłowy, jedna z najważniejszych przepraw w Szczecinie, został w środę w nocy całkowicie zamknięty dla ruchu, ze względu na pogarszający się stan techniczny.
Specjaliści, którzy monitorowali stan Mostu Cłowego od jego awarii z końca maja br. uznali, że jego stan techniczny cały czas się pogarsza i należy go zamknąć jeszcze w środę - powiedział PAP w środę Tomasz Klek ze szczecińskiego magistratu. Most zostanie zamknięty dla wszystkich pojazdów, a także dla ruchu pieszych.
W ubiegły poniedziałek miasto poinformowało, że most czeka gruntowny remont i wymienić będzie trzeba jego całą konstrukcję nośną. Zakładano wtedy, że obiekt zostanie całkowicie wyłączony z ruchu wczesną jesienią br.
Most Cłowy łączy prawobrzeżną część Szczecina z lewobrzeżną. Dla pasażerów komunikacji miejskiej jego zamknięcie oznacza zmiany w rozkładach jazdy linii tramwajowych i autobusowych. Informacje na ten temat można znaleźć na stronie internetowej Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie www.zditm.szczecin.pl w zakładce rozkłady jazdy.
Szczecinianie posiadający bilety komunikacji miejskiej będą mogli w czasie remontu mostu korzystać w granicach administracyjnych miasta z pociągów PKP Przewozy Regionalne.
Według specjalistów z Politechniki Gdańskiej, awarii uległy stalowe cięgna sprężające umieszczone w opasce żelbetowej wykonanej pomiędzy belkami. Stwierdzono także zarysowania poprzecznicy i pęknięcie opaski żelbetowej.
Rzeczniczka Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego Hanna Pieczyńska wyraziła wcześniej nadzieję, że wyremontowanym mostem mieszkańcy miasta mogą pojechać w wakacje 2017 r. Szacunkowy koszt przebudowy Mostu Cłowego to około 25 mln zł brutto.
Pod koniec maja o głośnym huku, który dobiegł spod mostu poinformowali służby wędkarze. Specjaliści wezwani na miejsce stwierdzili, że most należy częściowo zamknąć.
Most Cłowy został oddany do użytku w 1960 r. Jak poinformował Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, w 2013 r. most przeszedł gruntowny przegląd, w listopadzie ub.r. przegląd roczny, a trzy miesiące temu oględziny. Według ZDiTM, nic nie wskazywało na to, że może dojść do tego typu awarii.
res/ dym/