Porty, logistyka

Port w Szczecinie otwarty dla największych żaglowców świata. Do miasta można też bez przeszkód transportować drogą wodną największe konstrukcje. Kable energetyczne, które biegły nad torem wodnym w Świnoujściu i Policach, zostały zakopane.

- Przy dużych żaglowcach, np. Kruzenszternie, były podnoszone specjalne środki bezpieczeństwa. Kiedyś nawet wyłączono zasilanie po to, żeby przy wysokiej wodzie statek mógł wejść. Dlatego że odległość między końcami masztów a linią na Inoujściu była zbyt mała. W tej chwili nie ma już tego problemu - mówi Andrzej Borowiec, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie.

Inwestycję wykonano, ponieważ w Szczecinie powstała fabryka podstaw do morskich elektrowni wiatrowych. Ich transport ma się odbywać w pionie, a kable energetyczne to uniemożliwiały. Dlatego zostały zakopane.

Jak tłumaczy Sylwia Rycak z Enei, od kilku dni Świnoujście jest zasilane kablem biegnącym pod dnem toru wodnego. - W 2013 roku Enea Operator podpisała umowę ze spółką Bilfinger na przebudowę linii napowietrznej wysokiego napięcia zasilającej Świnoujście. W wyniku tej umowy Enea dokonała skablowania linii wysokiego napięcia i w tej chwili linia przebiega pod rzeką Świną - wyjaśnia rzeczniczka.

Nad torem wodnym do Szczecina biegły dwie linie energetyczne: jedna w Świnoujściu na wysokości 67 metrów (teraz jest 18 metrów pod dnem) i druga w Policach na wysokości 57 metrów (teraz jest 10 metrów pod dnem).

0 kable
Akurat w Świnoujściu kable nadal wiszą nad kanałem. Maszty są na terenie terminalu promowego i portu wojennego. Pod dnem biegnie za to drugi kabel.
24 maj 2016 : 07:54 max | Zgłoś
0 Nie wiszą
Cytuję max:
Akurat w Świnoujściu kable nadal wiszą nad kanałem. Maszty są na terenie terminalu promowego i portu wojennego. Pod dnem biegnie za to drugi kabel.

Bzdura, od dwóch tygodni drutów (bo nie "kabli") już nie ma, zostały zdjęte i w Świnoujściu stoją (i stać będą) tylko "gołe" słupy.
24 maj 2016 : 20:46 Gryf | Zgłoś
0 Do Pani rzecznik
Wiadome jest że linia 220kV była stara i jej się należało skalowanie aby nie było powtórki że sławnego zerwana linii pod ciężarem śniegu , to OK
Ale w Świnoujściu były postawione nowe słupy i linia była nowa , nawet specjalnie nie zdążyła pokryć się śniedzią .
To kto zapłacił za pracę w Świnoujściu ?
24 maj 2016 : 21:31 Filip z | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0568 4.1388
EUR 4.3073 4.3943
CHF 4.6015 4.6945
GBP 5.1886 5.2934

Newsletter