Po zakończeniu październikowych prac w tunelu T1 widać już wyraźnie jak będzie wyglądał on docelowo. Oprócz płyty jezdni widać ściany odbojowe zabezpieczające tubingi, z których wykonany jest tunel oraz chodniki po obu stronach ścian. Jezdnia w tunelu T1 została zaizolowana, przykryta betonem ochronnym z drenażem i dylatacją.
W tunelu T2, w którym płyta jezdni jest już także gotowa wykonywanie ścian odbojowych i kap chodnikowych idzie pełną parą. Równolegle z pracami montowane są kamery i czujniki, instalowane oświetlenie, głośniki, instalacja LED, wykładane kable i okablowywane kanały techniczne.
Toczą się tez prace w budynkach technicznych, w których kładzione są warstwy uszczelniające i ocieplające dach, docieplana jest elewacja, a nawet malowane pomieszczenia. Co jeszcze? Robotnicy zbroją ściany licowe na przejściach poprzecznych, montowane są nawiewniki przykrawężnikowe i nawiewniki SOS. Wentylacja powstaje także w budynkach technicznych, a pomiędzy tunelem a ulicą Elbląską układany jest światłowód.
Tunel pod Martwą Wisłą to jedna z największych i najbardziej kosztownych inwestycji w historii Gdańska. Jej wartość to ok. 886 milionów złotych. Przez władze miasta określany jest projektem przełomowym dla całego systemu transportu w mieście. Stanowić będzie bowiem łącznik pomiędzy trasami Sucharskiego i Słowackiego, umożliwi też bezpośredni dojazd z portu lotniczego do portu morskiego. Do użytku zostanie oddany po 1 kwietnia 2016 roku.
rel (Gdańskie Inwestycje Komunalne)
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.