W Porcie Gdańsk ruszył nowy przetarg na kolejne atrakcyjnie zlokalizowane tereny w Porcie Zewnętrznym, na zapleczu rozbudowującego się aktualnie terminalu kontenerowego DCT, terminalu naftowego spółki PERN, terminalu ładunków masowych suchych spółki Port Północny oraz mającego już niebawem powstać nowego głębokowodnego terminalu masowego spółki OT Logistics.
Przedmiotem przetargu będzie 7 przyległych działek o łącznej powierzchni ponad 45 ha, z których najmniejsza liczyć będzie niespełna 2 ha, natomiast największa - przeszło 12 ha.
Niewątpliwym atutem wszystkich nieruchomości jest ich doskonałe skomunikowanie zarówno drogowe, jak i kolejowe. Dla wielu walorem będzie także ich bezpośrednia bliskość względem intensywnie rozbudowującego się Pomorskiego Centrum Logistycznego - obecnie największego, bo docelowo liczącego pół miliona m2 powierzchni magazynowych, krajowego projektu logistycznego, czy też tzw. parkingu buforowego zaplanowanego nieopodal przez gminę.
To już ostatnie z wolnych przestrzeni pozostających do dyspozycji potencjalnych inwestorów zainteresowanych lokowaniem swojej działalności w zewnętrznej, głębokowodnej części Portu Gdańsk. Działki nie mają co prawda bezpośredniego dostępu do linii brzegowej. Niemniej jednak, ich bliska lokalizacja względem głównego węzła kolejowego doprowadzającego i wyprowadzającego ruch z Portu Zewnętrznego w głąb Polski oraz względem głównej sieci dróg krajowych i autostrady A1 sprawiają, że w chwili obecnej to jedne z najatrakcyjniejszych lokalizacji w Porcie Gdańsk pod budowę terminali intermodalnych, logistycznych lub działalności z możliwością wykorzystania tego rodzaju transportu.
Inną ważną kwestią jest ich usytuowanie względem docelowo zaplanowanego kierunku dalszej rozbudowy głębokowodnej części gdańskiego portu, tj. budowy Portu Zewnętrznego / Centralnego. Z myślą m.in. o rozbudowie portu, w bezpośredniej bliskości nieruchomości, w perspektywie czasowej 2014-2020, planowane są także prace inwestycyjne w ramach projektu "Rozbudowa i modernizacja sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym w Gdańsku". Przedsięwzięcie to obejmować będzie budowę nowego i przebudowę istniejącego układu drogowo-kolejowego, co docelowo jeszcze bardziej usprawni komunikację tego obszaru portu, w którym zgodnie z przewidywaniami uwzględnionymi w "Strategii rozwoju portu do roku 2027" prognozuje się największą dynamikę wzrostu przeładunków i rozwoju działalności przyportowej.
Jednym słowem, już wkrótce 45 ha cennych lokalizacyjnie działek portowych oddanych zostanie do dyspozycji tych zainteresowanych, którzy upatrują możliwości rozwoju swojej działalności produkcyjno-logistyczno-usługowej w jednym z najdynamiczniej rozwijających się portów naszego kraju.