Porty, logistyka

- Brak możliwości transportu towarów rzekami to spory problem transportowy Polski. Czekamy aż ktoś to w końcu dostrzeże – mówi prezes Zbigniew Nowik, prezes śródlądowego potentata na rynku niemieckim - OT Logistics.

OT Logistics od lat aktywnie organizuje transport śródlądowymi drogami wodnymi na terenie Niemiec i Holandii, w Polsce firma jest obecna na dolnym odcinku Wisły, oraz na Odrze. Podobnie jak inne firmy z branży śródlądowej bardzo liczy na otwarcie się większych odcinków polskich rzek na transport towarów.

- To bardzo rozwojowa gałąź transportu. Bez wątpienia przełożenie kontenerów i innych ciężkich materiałów na barki odbyłoby się z korzyścią dla ekologii i dróg, o czym świadczą nasi zachodni partnerzy - mówi prezes OT Logistics, który m.in. zdobył kontrakt na obsługę barkami wielkiej elektrociepłowni Vattenfalla w Berlinie.

Na najbliższe lata, do 2021 roku, rząd zapowiedział łącznie 675 projektów inwestycyjnych, które mają zostać zrealizowane na Wiśle. Spora część z nich zorientowana jest na poprawę żeglugi, jednak w opinii przewoźników nie brak sceptycyzmu wobec faktu, że w przeszłości również planowano tego rodzaju inwestycje, które pozostały obietnicami, lub w istotny sposób nie poprawiły żeglowności dróg wodnych. - Polska musi zrozumieć, że transport rzeczny przyniesie jej same korzyści. My w każdym razie czekamy na możliwość powrotu na polskie rzeki - powiedział prezes Nowik.

 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0629 4.1449
EUR 4.2873 4.3739
CHF 4.5753 4.6677
GBP 5.1558 5.26

Newsletter