Wczoraj przedstawiciele grupy Eurotunnel, operatora promowego DFDS i związku SCOP SeaFrance doszli do porozumienia.
Francuskie Ministerstwo Transportu jest gotowe przedstawić projekt porozumienia, które ma na celu rozwiązanie problemów powstałych po likwidacji MyFerryLink. Strajk byłych pracowników firmy zakłócił ruch towarowy na Kanale La Manche w ciągu ostatnich trzech tygodni.
Projekt umowy ma zostać upubliczniony dziś po południu, jako wynik wczorajszego spotkania reprezentantów grupy Eurotunnel, DFDS i SCOP SeaFrance, któremu przewodniczył francuski minister transportu - Alain Vidalies. Strony konfliktu ponownie spotkają się 27 lipca, aby przedstawić swoje opinie dotyczące projektu umowy.
Aktualizacja godz. 10.30
W celu zażegnania strajków w Calais organizowanych przez byłych pracowników MyFerryLink zrzeszonych w związki zawodowe zaproponowano:
- Utworzenie nowego związku zawodowego SCOP liczącego 150 pracowników, którzy powinni być zatrudnieni przez Eurotunnel w ramach usług ro-ro prowadzonych w dalszym ciągu na Kanale La Manche.
- DFDS powinien zatrudnić 230 byłych pracowników należących do SCOP SeaFrance na dwóch promach wyczarterowanych przez Eurotunnel, Berlioz i Rodin.
Porozumienie obliguje związek zawodowy do zakończenia blokady wspomnianych powyżej statków.
Ze swojej strony rząd francuski obiecuje pomóc ponad 100 pracownikom, którzy stracą pracę.
promy24.com