Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej rozbudowy lub modernizacji części sieci drogowej i kolejowej w porcie zewnętrznym. Zadanie zostało podzielone na 12 części.
Gdański port wymaga od wykonawcy pełnej dokumentacji projektowej oraz otrzymania wszelkich pozwoleń na modernizację szeregu elementów infrastruktury. Z tego powodu firma, która będzie realizować projekt, będzie miała przed sobą do opracowania 12 zadań. Należą do nich:
• przebudowa ul. Portowej z wiaduktem drogowym i skrzyżowaniem z ul. Sucharskiego,
• budowa parkingu dla pojazdów ciężarowych przy ul. Portowej,
• przebudowa ul. Budowniczych Portu Północnego,
• modernizacja ul. Kapitana Witolda Poinca,
• rozbudowa ul. Kontenerowej do przekroju 2×2, budowa ul. Nowej Portowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Kontenerową (wraz ze skrzyżowaniem) do ul. Portowej,
• modernizacja ul. Sucharskiego na odcinku od ul. Portowej do Terminalu LPG,
• połączenie toru kolejowego nr 143 z torem nr 800 w grupie torów Terminala Węglowego,
• przebudowa toru kolejowego nr 712 prowadzącego w kierunku Uniwersalnego Terminala Głębokowodnego,
• przebudowa toru kolejowego nr 901 i budowa drugiego toru biegnącego równolegle do toru nr 901,
• budowa torów kolejowych postojowych nr 702, 704 i 706 przy istniejącym torze nr 708,
• budowa torów kolejowych nr 148 i 150 w grupie torów Terminala Węglowego.
W przypadku każdej części zamawiający wymaga wykonania kompletnej dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego, a także innej dokumentacji wymaganej na podstawie umowy. Realizacja każdej części jest podzielona na etapy. Wykonawca będzie zobowiązany m.in. do przedstawienia projektu budowy wraz ze wszystkimi pozwoleniami, uzgodnieniami, opiniami i decyzją o pozwoleniu na budowę. Dalej zwycięzca przetargu będzie musiał uzyskać zatwierdzenie projektu budowlanego w ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę, a potem nadzorować realizację robót budowlanych wykonywanych na podstawie opracowanych projektów.
Otwarcie ofert w przetargu zaplanowano na 3 września 2015 roku. Zwycięzca przetargu będzie miał 462 dni na przygotowanie dokumentacji.
Gdańsk jest największym polskim portem. W I półroczu br. przeładowano w Porcie Gdańsk 17,2 mln ton towarów, co jest wynikiem lepszym o 1,8% od I półrocza 2014 r. (w całym 2014 r., drugi rok z rzędu, odnotowano najwyższe wskaźniki przeładunków w historii portu).
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.