Offshore

Przy nabrzeżu fabryki żurawi w niemieckim porcie Rostock, podczas prób obciążeniowych w maju 2020 roku doszło do poważnego wypadku, w którym uszkodzeniom uległ ciężki żuraw na statku instalacyjnym morskich turbin wiatrowych Orion I. Statek, który także został uszkodzony, został następnie wyremontowany w Gdańskiej Stoczni Remontowej. Teraz polski producent wyekspediował do Rostocku wykonany na zlecenie element, mający eliminować lub ograniczać skutki takich defektów, jak ten, który doprowadził do wypadku w Rostocku.

W maju 2020 roku w niemieckim porcie Rostock, przy nabrzeżu używanym przez oddział firmy Liebherr zajmujący się produkcją żurawi przeładunkowych, głównie okrętowych i portowych, miał miejsce poważny wypadek podczas prób obciążeniowych na statku do instalacji morskich turbin wiatrowych. Byli ranni.

Podczas próby przeciążeniowej wielkiego żurawia dużego ciężarowca i dźwigowca zerwał się hak, na którym podwieszone było obciążenie testowe o masie ok. 6000 ton. Nagłe zwolnienie obciążenia i siła odrzutu spowodowały, że wysięgnik żurawia gwałtownie się cofnął / odchylił do tyłu, co spowodowało jego zagięcie i załamanie się na niewychylnej części konstrukcji żurawia (tzw. "A"-frame). Ramię żurawia uległo zniszczeniu.

Szerzej o wypadku (łącznie z materiałami video) informowaliśmy w naszym wcześniejszym materiale.

Zniszczony wysięgnik wielkiego żurawia, wyprodukowanego przez Liebherr Rostock miał 145 m długości długości całkowitej.

Szczecińska spółka Teleyard Sp. z o.o. (Telmond Holding), wyprodukowała na zlecenie komponenty nowego urządzenia, które właściciel statku - DEME Offshore - zaprojektował w celu zabezpieczenia dźwigu statku Orion I przed efektami nagłej utraty obciążenia, jak miało to miejsce podczas wspomnianego wypadku.

Urządzenie dla nowego dźwigu zbudowanego dla statku Orion I wyprodukowano w zakładzie Teleyard w Szczecinie przy ulicy Nad Odrą. Wynajęto też halę w (znajdującym się w stanie upadłości) zakładzie ST3 Offshore, gdzie Teleyard zmontował elementy urządzenia, uruchamiał je i testował, a następnie dokonał załadunku na statek przy użyciu wielkiej suwnicy bramowej ST3 Offshore.

Urządzenie załadowano na statek Rix Pacific, który opuścił Szczecin 13 stycznia. Trafi do zakładu Liebherr w Rostocku, gdzie niedługo zostanie zamontowany na nowym dźwigu statku Orion I.

Przypomnijmy, że w 2021 roku statek Orion I przeszedł w Gdańskiej Stoczni "Remontowa" SA remont o dużym zakresie, obejmujący m.in. naprawy kolumny dźwigu, pokładu i konstrukcji statku, uszkodzonych na skutek feralnego zdarzenia.

PBS; rel (Teleyard)

Element nowego żurawia statku instalacyjnego Orion I wyprodukowany przez Teleyard i jego załadunek na statek na terenie ST3 Offshore
Element nowego żurawia statku instalacyjnego Orion I wyprodukowany przez Teleyard i jego załadunek na statek na terenie ST3 Offshore
Element nowego żurawia statku instalacyjnego Orion I wyprodukowany przez Teleyard i jego załadunek na statek na terenie ST3 Offshore
Element nowego żurawia statku instalacyjnego Orion I wyprodukowany przez Teleyard i jego załadunek na statek na terenie ST3 Offshore
Element nowego żurawia statku instalacyjnego Orion I wyprodukowany przez Teleyard i jego załadunek na statek na terenie ST3 Offshore
Element nowego żurawia statku instalacyjnego Orion I wyprodukowany przez Teleyard i jego załadunek na statek na terenie ST3 OffshoreElement nowego żurawia statku instalacyjnego Orion I wyprodukowany przez Teleyard i jego załadunek na statek na terenie ST3 OffshoreElement nowego żurawia statku instalacyjnego Orion I wyprodukowany przez Teleyard i jego załadunek na statek na terenie ST3 OffshoreElement nowego żurawia statku instalacyjnego Orion I wyprodukowany przez Teleyard i jego załadunek na statek na terenie ST3 OffshoreElement nowego żurawia statku instalacyjnego Orion I wyprodukowany przez Teleyard i jego załadunek na statek na terenie ST3 Offshore

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0491 4.1309
EUR 4.2097 4.2947
CHF 4.5098 4.601
GBP 5.0936 5.1966

Newsletter