Offshore

27 sierpnia 2012 roku Grontmij, grupa konsultingowo-inżynierska, podpisała umowę z Urzędem Morskim w Szczecinie na wykonanie monitoringu przyrodniczego dla projektu modernizacji toru wodnego Świnoujście-Szczecin w ciągu kanałów Piastowskiego i Mielińskiego i pełnienie funkcji inżyniera kontraktu.

Inwestycja jest kontynuacją zrealizowanego w latach 2000-2004 etapu I, który obejmował budowę nowych falochronów przy wyjściu z Kanału Piastowskiego na Zalew Szczeciński oraz przebudowę umocnień brzegowych. Obecnie kluczową sprawą staje się pogłębienie toru wodnego do głębokości  technicznej 12,5 m. Jest  to jedna z najważniejszych inwestycji, związana nie tylko z rozwojem portu w Szczecinie, ale będąca impulsem dla rozwoju całego regionu.

Prace nadzorowane przez Grontmij obejmą przebudowę umocnień brzegowych w kanałach Piastowskim i Mielińskim oraz zmianę parametrów geometrii toru wodnego Świnoujście-Szczecin w północnej części obszaru objętego projektem. Zagwarantowana zostanie możliwość pogłębienia toru do pożądanych 12,5 m. Najważniejsze elementy inwestycji to przede wszystkim: likwidacja przeszkód nawigacyjnych, budowa nabrzeża technicznego, modernizacja oznakowania nawigacyjnego oraz nowe oświetlenie brzegowe. Grontmij zrealizuje również zadania z zakresu monitoringu przyrodniczego, obejmujące przede wszystkim ocenę stanu różnorodności biologicznej, w tym gatunków będących przedmiotem ochrony na obszarach Natura 2000.

Roboty budowlane będą prowadzone pod nadzorem podwodnym, w obrębie czynnego toru żeglugowego. Prace będą prowadzone przede wszystkim z poziomu wody.

Efekty projektu? Przede wszystkim bezpieczeństwo żeglugi do portów morskich Pomorza Zachodniego, a także wyeliminowanie zagrożeń pojawiających się w okresach wezbrań powodziowych. Docelowo, w związku z poprawą warunków nawigacyjnych (m.in. większa głębokość toru i poprawa jego geometrii) możliwe będzie wchodzenie do portów w Szczecinie i Policach statków o większych parametrach. Realizacja inwestycji jest konieczna ze względu na alarmujący stan umocnień brzegowych w tym rejonie. W wielu miejscach grozi to katastrofą budowlaną i może uniemożliwić utrzymanie parametrów głównego toru wodnego także na obecnym poziomie.

Koszt projektu to około 318 mln zł, z czego około 271 mln pochodzić będzie z Funduszu Spójności Unii Europejskiej. Inwestycja potrwa do 2014 roku.

Źródło: Grontmij.pl

+2 tor
Tym samym należy ogłosić zamknięcie leżącego nad morzem portu w Świnoujściu. Od dziś nad morzem leżą Police i Szczecin i to do nich a nie do Świnoujścia mają wchodzić duże statki. Z tego co wiem, to nawet w Korei Północnej ryczą ze śmiechu nad pomrocznością jasną polskich decydentów w czasach kryzysu światowego. Kraju nie stać na utrzymanie 70 kilometrowego toru o głębokości 10,5 m (zamiast 12 mln zł UMS otrzymuje na ten cel 5-7 mln zł) a politycy forsują jego pogłębienie i poszerzenie w dnie. Zdaniem Dyr UMS utrzymanie toru wzrośnie do 25 mln zł rocznie. A w Świnoujściu właśnie budowany port zewnętrzny świecić będzie pustkami. PARANOJA. Jak w tym kraju ma być dobrze?
31 sierpień 2012 : 07:58 Guest | Zgłoś
+2 12,5m
Tu nie chodzi o to czy ten tor zostanie pogłebiony. Bo w to chyba mało kto wierzy. Chodzi o to ile kasy można wyciągnać na płodzenie kolejnych studiów wykonalności, tworzeniu zbędnych komórek w Urzędzie Morskim i innych urzędach, które obsadzi się znajomymi lub rodziną. Córeczki i synowie pokończyli socjologię i politologię roboty nie ma więc się ich tam powsadza. Niech knują. A jak idea 12,5 upadnie to się wymyśli coś innego.
31 sierpień 2012 : 13:54 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0665 4.1487
EUR 4.2261 4.3115
CHF 4.5255 4.6169
GBP 5.0933 5.1961

Newsletter