Offshore
Budowa pierwszego w Polsce drogowego tunelu pod wodą może rozpocząć się już w maju. W środę w siedzibie Gdańskich Inwestycji Komunalnych otworzono pięć ofert złożonych w przetargu na wykonanie IV odcinka Trasy Słowackiego. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm z liderem Hydrobudową S.A. Zbuduje tunel i 2 km drogi za 885 mln zł.

W ramach inwestycji powstanie ponad 2-kilometrowa droga z dwiema jezdniami oraz tunel pod Martwą Wisłą, które połączą Węzeł Marynarki Polskiej z Węzłem Ku Ujściu.

- W przetargu w 90 proc. decyduje cena, w 10 proc. termin wykonania - tłumaczy Magdalena Skorupka - Kaczmarek, rzecznik spółki GIK. - Maksymalny czas na realizację inwestycji to 42 miesiące od daty podpisania umowy, ale oferenci mogą deklarować skrócenie tego terminu.

Tak też się stało. Konsorcjum firm z liderem - Hydrobudową S.A., zaproponowało budowę odcinka w 36 miesięcy za 885 mln zł. Najdroższa propozycja wynosiła ponad 1,6 mld zł.

Tunel zostanie wykonany specjalną maszyną, która w ciągu roku powinna wydrążyć dwie nitki tunelu. Znajdą się w nich po dwa pasy ruchu, każdy szeroki na 3,5 m.

Budowa zakończy się najwcześniej w maju 2014 r. GIK zapewnia jednak, że prace zostaną ułożone tak, by jak najmniej utrudniać ruch. - W pobliżu będą odbywały się mistrzostwa Euro 2012, więc roboty na ten czas mogą nawet zostać wstrzymane - mówił podczas spotkania prezes Ryszard Trykosko.


Złożone oferty:

Hochtief Polska S.A - lider konsorcjum cena - 1 639105 978,81 zł, termin 42 miesiące

Hydrobudowa Polska S.A. - lider konsorcjum - 885 600 000,00 zł, termin 36 miesięcy

Mostostal Warszawa - lider konsorcjum - 1 354 462 964,14 zł, termin 39 miesięcy

FCC Construction SA Hiszpania - lider konsorcjum - 1 180 049 540,11 zł, termin 36 miesięcy

Strabag Sp z o.o Pruszków - lider konsorcjum - 1 532 802 499,66zł, termin 42 miesiące


Anna Werońska

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0845 4.1671
EUR 4.2992 4.386
CHF 4.6143 4.7075
GBP 5.1641 5.2685

Newsletter