Artykuły

Nieco ponad rok, w sierpniu 2019 r., po wprowadzeniu na rynek pierwszego połączenia Maerska morze-ląd-morze z Azji do Europy - AE19, usługa staje się stałym cotygodniowym serwisem w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie klientów. Uzupełnia obecną ofertę firmy, opartą na konwencjonalnych usługach oceanicznych i oferuje wysoce konkurencyjny czas tranzytu.

AE19 to nowy, unikalny serwis łączący kilka azjatyckich portów z Vostochniy w Rosji, międzykontynentalnym przejazdem kolejowym przez Rosję do Sankt Petersburga. Ostatnim etapem jest połączenie pomiędzy Sankt Petersburgiem a portami w Europie kontynentalnej. W lipcu 2019 roku wyruszył w tę trasę pierwszy ładunek.

We wrześniu 2020 r., nieco ponad rok później, dzięki zwiększonemu zainteresowaniu klientów, usługa AE19 staje się stałym, tygodniowym serwisem, stanowiąc uzupełnienie regularnej oferty produktowej Maersk Asia-Europe, opartej na konwencjonalnych usługach oceanicznych, i oferuje bardzo konkurencyjne czasy tranzytu z Azji do głównych portów w Europie.

Usługa opiera się na połączeniu morskim pomiędzy portami pochodzenia azjatyckiego w Korei, Japonii lub Chinach a portem w Nachodce na Dalekim Wschodzie Rosji (obsługiwanym przez Sealand - A Maersk Company), a następnie na międzykontynentalnym połączeniu kolejowym w całej Rosji z Nachodki do Sankt Petersburga, które trwa 11 dni. Ostatnim etapem jest kolejne krótkie połączenie morskie między Sankt Petersburgiem a portami w Finlandii (Helsinki i Rauma), Europie kontynentalnej, takimi jak Gdańsk, Bremerhaven czy Skandynawia, obsługiwanymi przez Sealand Europe.

Cieszymy się, że możemy zaoferować tę usługę naszym klientom w Azji, Rosji i Europie jako wygodne i wysoce konkurencyjne uzupełnienie naszych dotychczasowych usług. AE19 uzupełnia nasze portfolio, oferując rozwiązanie z bardzo atrakcyjnym czasem tranzytu przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjności kosztowej - komentuje Zsolt Katona, dyrektor zarządzający, Europa Wschodnia i Maersk.

AE19 jest szczególnie atrakcyjnym rozwiązaniem dla klientów z towarami wrażliwymi na czas, oferując im krótsze czasy tranzytu w porównaniu z usługami oceanicznymi i znaczną przewagę kosztową w porównaniu z frachtem lotniczym. Ponadto, pozwala klientom uniknąć zatorów na przejściach granicznych i oferuje opcje szybkiej drogi tranzytowej w Rosji na podstawie rozwiązań typu "blockchain" (rozwiązanie oparte na technologii blockchain do zarządzania i śledzenia przesyłek kontenerowych). Jest to możliwe dzięki platformie TradeLens, opracowanej wspólnie przez IBM i Maersk, która dostarcza do bazy klientów AE19 dane o transporcie bezpośrednio ze źródła każdego uczestniczącego podmiotu w czasie zbliżonym do rzeczywistego.

AE19 stanowi część portfolio Maersk w regionie Azji i Europy, położonym nad oceanem. W marcu 2020 r. usługa została uruchomiona również w kierunku wschodnim, łącząc północnoeuropejskie źródła z kilkoma portami docelowymi w Azji.

AL, rel (A.P. Moller)

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0644 4.1466
EUR 4.2243 4.3097
CHF 4.5435 4.6353
GBP 5.1 5.203

Newsletter