Inne

Hale namiotowe lub namioty magazynowe mogą kojarzyć się laikom z sezonowymi konstrukcjami ze stalowych rurek pokrytych plandeką, które można tanio kupić online i wykorzystać jako np. tymczasowy garaż czy warsztat.

Patrząc na imponujące hale magazynowe z dachem pompowanym o rozpiętości do 50m, wysokości 15m i długości kilkuset metrów, można zdziwić się, iż są to także konstrukcje pokrewne namiotom.

Wrażenie może się pogłębić, jeśli uświadomimy sobie fakt, iż czas montażu hali o powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych zamyka się w kilku dniach! Technologia budowy hal opartych na lekkich i wytrzymałych profilach aluminiowych daje unikalne możliwości.

W wielu aspektach hale namiotowe mogą dokładnie trafiać w potrzeby zarówno małych jak i znaczących firm będąc realną alternatywą dla inwestycji związanej z wynajmem lub budową tradycyjnej hali.

Europejska czołówka firm z branży hal namiotowych oferuje wieloletnie hale, dostosowane wytrzymałościowo do lokalnych warunków wiatrowych i obciążeń śnieżnych. Wspólną cechą tych rozwiązań jest dach wykonany z tkaniny PCV. Na gruncie przepisów prawnych takie obiekty kwalifikowane są jako tymczasowe. Dzięki temu nie musimy od razu starać się o pozwolenie na budowę i przechodzić przez długotrwałe i skomplikowane procedury prawne i co ważne nie potrzebujemy betonowych fundamentów. Halę można postawić szybko na wyrównanej powierzchni, którą może być kostka brukowa lub asfalt. W Polsce możemy postawić halę namiotową na 180 dni jako obiekt tymczasowy. W tym czasie można dopełnić formalności związanych z uzyskaniem pozwolenia na budowę i zalegalizować halę jako obiekt trwale związany z gruntem lub zdemontować i postawić w innym miejscu.

W przypadku przechowywania wielu towarów nie musimy specjalnie martwić się o zapewnienie im izolacji termicznej. Jako poszycie dachu i ścian wystarczy więc materiał PCV. Taka hala zapewni nam izolację od wiatru, deszczu i śniegu, a jednocześnie nie wydrenuje nam kieszeni!

Jako doskonały przykład może posłużyć realizacja polskiego producenta hal firmy Pol-Plan.

Imponujących rozmiarów hala o wymiarach of 40x70x6m z poszyciem w całości z PCV spełnia funkcję magazynu przeładunkowego rudy aluminium w porcie w Szczecinie. Hala magazynowa została tak zaprojektowana aby przez wiele lat wytrzymać m.in. wiosenne i jesienne sztormy. Poszycie w całości z PCV sprawdzi się w przypadku namiotów przemysłowych, które mają zabezpieczyć miejsce prac lakierniczych np. w stoczni czy różnych prac budowlanych.

Hala ze ścianami z blachy trapezowej zapewnia lepszą izolację od środowiska zewnętrznego co stanowi podstawę do instalacji ogrzewania czy wentylacji.Dalej jest to konstrukcja mobilna, którą można szybko zmontować i zdemontować.

Najsolidniejsza wersja hali będzie mieć ściany wykonane z płyty warstwowej z pianką termoizolacyjną i ewentualnie dach pompowany. Taka hala robi wrażenie solidnego budynku i pomimo krótkiego czasu montażu, jest nim w istocie! Hale projektowane są na czas użytkowania minimum dziesięć lat. W praktyce może być to znacznie dłużej. Poszczególne elementy hali można łatwo naprawić, wymienić dzięki segmentowej budowie.W zależności od potrzeb hala namiotowa może być wyposażona w bramy, drzwi, okna systemy ogrzewania, klimatyzacji i wentylacji, a nawet doki załadunkowe.

Nie da się ukryć, że dach z plandeki PCV nie zapewnia perfekcyjnej izolacji termicznej. Lepszą termoizolację hali możemy uzyskać stosując dach pompowany, który wymaga jednak zastosowania nagrzewnicy tłoczącej gorące powietrze.

Efektywną metodą ogrzewania hali namiotowej jest zastosowanie promienników ciepła działających w podczerwieni, które w przeciwieństwie do tradycyjnych grzejników nie ogrzewają powietrza w całej kubaturze hali.

Bezpieczeństwo i wytrzymałość konstrukcji hal namiotowych

Konstrukcja hali namiotowej tak jak w przypadku tradycyjnych budynków powinna być dostosowana do lokalnych obciążeń śnieżnych i wiatrowych. Szczegółowe uregulowania zawarte są m.in. w aktualnej normie 13782:2015.

Stosowanie nieaktualnych, wycofanych norm 13782:2005 i 13782:2007 w projektowaniu hal namiotowych może mieć wpływ zarówno na wytrzymałość konstrukcji jak i cenę. Porównując oferty handlowe warto jest zastanowić się czy niezwykle atrakcyjna cena nie wynika przypadkiem z „odchudzenia” konstrukcji hali zaprojektowanej według nieaktualnych norm. Podróżując po Europie jesienią i zimą można przekonać się, iż niektóre hale nie wytrzymały próby silniejszych wiatrów. Jeśli siła wiatru nie przekraczała wartości określonej w przepisach dla danej lokalizacji to prawidłowo zaprojektowana i wykonana zgodnie z aktualnymi normami hala namiotowa powinna przejść taki test bez uszczerbku…

Szacunkowe porównania kosztów inwestycyjnych pokazują, iż inwestując w halę namiotową możemy uzyskać oszczędności od 60 do nawet 80% ceny obiektu budowanego tradycyjnie o tej samej kubaturze.

1 1 1 1
-3 Wawelski
Portal donosi również , że:
Barka śródlądowa, pływająca pod banderą polską, przełamała się podczas załadunku i zatonęła. Jej portem macierzystym był Szczecin.
Nawa 9 (dawna: Undine, Transbode 25) zatonęła w Hamburgu, niedaleko mostu Norderelbbrücke. Trzech marynarzy, będących wówczas na pokładzie jednostki zdołało się uratować, skacząc do wody. Według doniesień medialnych doszło do wycieku paliwa.
Barkę charakteryzuje, według danych podanych na stronie FleetMoon, długość 80 m, szerokość 8 m oraz nośność 920 t. Zbudowano ją w 1914 roku.
29 kwiecień 2017 : 06:57 Smok | Zgłoś
0 Ziutek
Przewóz ładunków drogami śródlądowymi jest 7-krotnie tańszy od transportu kołowego, a 3-krotnie tańszy od transportu kolejowego. W podobnej proporcji kształtują się niższe koszty środowiskowe. Warto stawiać na żeglugę śródlądową. W Europie nie robi tego tylko Polska.
09 maj 2017 : 22:01 Joachim | Zgłoś
+1 Kkk
Nie podano jednak szczegółu że kontenery były puste...
30 kwiecień 2017 : 06:00 Mmm | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.7393 3.8149
EUR 4.2357 4.3213
CHF 4.5363 4.6279
GBP 4.9198 5.0192